۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۸۶۴۵
آیت الله سبحانی:

زیارت اهل قبور خوی مادی گرایی و دنیاپرستی را از بین می برد

زیارت اهل قبور خوی مادی گرایی و دنیاپرستی را از بین می برد
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه زیارت اهل قبور خوی مادی گرایی و دنیاپرستی را از بین می برد، گفت: توجیهات وهابی ها فلسفه بافی در مقابل حکم خدا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در بیست و دومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تبیین و تفسیر آیه 84 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: از مبانی تاریخی اسلام استفاده می شود که پیامبر اکرم(ص) بر همه مسلمانان اعم مسلمانان منافق و حقیقی نماز میت اقامه می کردند؛ وجه این رفتار پیامبر اکرم(ص) این بود که شاید اگر اقامه نماز نمی کردند میان عشیره ها و قبیله ها کشمکش و نزاع به وجود می آمد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه مذکور پیامبر اکرم(ص) را از دعا کردن در حق منافقان و زیارت قبور آنها منع کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه زیارت قبور انسان را به یاد آخرت و معاد می اندازد، خاطرنشان کرد: انسان با زیارت اهل قبور متذکر شده و خوی مادی گرایی و دنیاپرستی در وجودش از بین می رود.

وی با تأکید بر اینکه یاد آخرت و قیامت انسان را از ارتکاب گناهان، مادی گرایی و دنیاپرستی باز می دارد، اضافه کرد: زیارت اهل قبور به انسان نشان می دهد که هرچقدر هم که ثروت و قدرت داشته باشد، آخرین منزل او قبر و قیامت است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه زیارت اهل قبور مسلمانان به صورت مطلق برای همه مسلمانان اعم از مرد و زن مستحب است، ابراز کرد: وهابی ها با بهانه های مختلف به زنان اجازه نمی دهند به زیارت اهل قبور بروند؛ توجیهات وهابی ها نوعی فلسفه بافی در مقابل حکم الهی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما در همه امور باید به کتاب و سنت توجه کرده و از پیروی ابن تیمیه ها پرهیز کنیم، تأکید کرد: در سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) نوشته شده است که در اواخر عمر مبارکشان عایشه را به بقیع آوردند و زیارت اهل قبور را به او آموختند.

حضرت آیت الله سبحانی عنوان کرد: هنگامی که به روایاتی برمی خوریم که مغایر با آیات قرآن کریم است، نباید آن را قبول کنیم؛ ما تنها روایاتی را قبول می کنیم که مورد اطمینان بوده و با سیره معصومین(ع) و آیات قرآن کریم مغایرت نداشته باشد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات