۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۰۹۲۶۴
قدری ابیانیه در گفت وگو با رسا:

مذاکره درباره توان نظامی مقدمه جنگ است | آمریکا به دنبال خلع سلاح ایران است

مذاکره درباره توان نظامی مقدمه جنگ است | آمریکا به دنبال خلع سلاح ایران است
قدیری ابیانه عاقبت مقاومت در برابر دشمن را سربلندی و اقتدار دانست و گفت: مذاکره بر سر توان نظامی یک کشور گزینه‌ای در مقابل جنگ نیست بلکه مقدمه‌ای برای جنگ است.

محمد حسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، صلح آبرومندانه توام با حفظ منافع کشور را ترجیح جمهوری اسلامی در دو گانه جنگ و صلح دانست و گفت: ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده است.

وی افزود: اما اینکه بعضی دم از صلح می‌زنند چه بدانند و چه ندانند در حقیقت دم از تسلیم شدن در مقابل دشمن می‌زنند، انتخاب جمهوری اسلامی بین تسلیم و مقاومت به یقین مقاومت است.

قدیری ابیانه با اشاره به دم از صلح زدن دشمن، ابراز کرد: دشمن نیز گاهی دم از صلح می‌زند با این تفاوت که منظور دشمن از صلح، تسلیم ایران در مقابل خواسته‌های نامشروع آنها است، اینگونه نیست که اگر ما به صلح مدنظر دشمن تن دهیم آنها دست از توطئه‌های خود برمی‌دارند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی هیچ گاه دست از دشمنی با ما برنمی‌دارند بلکه آنها قصد دارند تا نابودی و تجزیه کشور، تصاحب منابع نفتی و ثروتها و به برده گرفتن ملت ایران پیش بروند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز برخی دم از صلح با دشمن می‌زدند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از 200 هزار شهید توانست تمامیت ارضی کشور را حفظ کند در حالی که اگر تن به صلح ذلیلانه می‌داد، بخش زیادی از کشور از دست می‌رفت، بیگانگان بر امورات ایران مسلط شده و منابع و ثروتهای آن را غارت می‌کردند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه تعامل با آمریکا معنایی جز تسلیم ندارد، عنوان کرد: تعامل با آمریکا یا همان صلح با دشمن به این معناست که ما تجزیه کشور، قیمومیت آمریکا بر ایران، غارت ثروتهای ملی و بردگی ملت ایران را بپذیریم.

عاقبت مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن سربلندی و اقتدار است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، گزینه مقابل صلح با دشمن را مقاومت توام با سربلندی و اقتدار دانست و ابراز کرد: مقاومت تنها راه پیروزی است، اگر ملت ایران حول محور ولایت متحد و منسجم باشند، از دشمن نترسند و هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد به وظیفه خود درست عمل کند، دشمن قطعا شکست می‌خورد.

وی افزود: دشمن هیچ گاه وارد عرصه جنگ نظامی نخواهد شد چرا که خوب می‌داند توان مقابله با نظام اسلامی را ندارد، سالها قبل در آمریکا یک مانور شبیه‌سازی نظامی انجام شد، پژوهشگران نظامی این مانور را مورد بررسی قرار داده و عنوان کردند اگر روزی جنگی با ایران صورت بگیرد روز اول 16 ناوشکن آمریکا غرق شده، مراکز نظامی آمریکا مورد هدف قرار می‌گیرد و 22 هزار نیروی آمریکایی کشته می‌شوند، بنابراین اگر آمریکا تا به حال با جمهوری اسلامی وارد جنگ نشده به دلیل توان نظامی ایران بوده است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه توان موشکی ایران یک قدرت بازدارنده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در فرضیه دوم شبیه‌سازی نظامی خود بنا را بر این گذاشتند که ایران توان موشکی ندارد در آن صورت است که آمریکا پیروز میدان می شود؛ اصرار آمریکایی‌ها برای مذاکره بر سر توان موشکی ایران از این جهت است که بتوانند زمینه جنگ با ایران را فراهم کنند.

پیشنهاد گفتگو با ایران طرح آمریکا برای نابودی توان موشکی جمهوری اسلامی

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام راهکار دیگر آمریکا در مقابله با ایران را جنگ روانی برشمرد و ابراز کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند عصر حاضر عصر موشک نیست و دائما دم از گفت وگو می‌زنند و سعی دارند با القاء اینگونه مطالب ملت ایران را از درون نسبت به داشتن توان موشکی بی‌تفاوت کنند، این در حالی است که آنها مرتبا توان نظامی خود را افزایش می‌دهند.

وی افزود: مذاکره بر سر توان نظامی یک کشور گزینه‌ای در مقابل جنگ نیست بلکه مقدمه‌ای برای جنگ است، از این جهت مذاکره با آمریکا معنایی ندارد، به خصوص آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نیست.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تاکید بر بدعهدی همیشگی آمریکایی‌ها بیان داشت: خلف وعده آمریکایی مخصوص ترامپ نیست، اوباما هم که خود برجام را تایید کرده بود به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده و تحریم‌ها را لغو نکرد، جان کری هم گفته بود ما هم بنا داشتیم از برجام خارج شویم اما در زمان مناسب‌تر!

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه جنگ ایران و آمریکا جنگ نظامی نیست، اظهار کرد: ما امروز در یک جنگ تمام عیار اما غیر نظامی قرار داریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید آرایش جنگی بگیرند، این جنگ که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بین المللی و سایبری واقع شده در شرایطی است که آمریکا از هر جهت ضعیف‌تر و منزوی‌تر از گذشته است و جمهوری اسلامی روزبه‌روز قویتر می‌شود.

وی افزود: با اینکه احتمال بروز جنگ نظامی تقریبا صفر است اما قوای نظامی باید همواره آمادگی خود را حفظ کرده و توان نظامی کشور را بالا ببرند، البته قوای نظامی ایران همیشه اینگونه بوده و همین آمادگی و افزایش توان دفاعی سبب شده دشمن خود را شکست خورده در هر جنگ نظامی علیه ایران بداند و دست از پا خطا نکند.

دم از صلح زدن با آمریکا معنایی جز تسلیم شدن ندارد

قدیری ابیانه با بیان اینکه منافع ایستادگی در برابر دشمن بیشتر و آسیب‌هایش کمتر از تسلیم است، عنوان کرد: هر کشوری که طرح دوستی، سازش و تسلیم در برابر آمریکا ریخت ضرر کرد، مصدق و قذافی مثال بارز این قضیه هستند آنها به آمریکا اعتماد کردند و از اعتماد خود چیزی جز خسران و نابودی ندیدند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پایان خاطر نشان کرد: آن کسانی که در داخل کشور دم از دوگانه صلح و جنگ می‌زنند یا غافل هستند یا مامور و خائن./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات