۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۳۴۴
حجت الاسلام ملک دار مطرح کرد؛

مسؤولان از مدیریت دوران دفاع مقدس الگو بگیرند | تشکیل مجمع رزمندگان روحانی

مسؤولان از مدیریت دوران دفاع مقدس الگو بگیرند | تشکیل مجمع رزمندگان روحانی
مسؤول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: دوران دفاع مقدس در جهات مختلف می تواند الگویی مناسب برای مردم و مسؤولان باشد.

حجت الاسلام محمود ملک دار مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در حاشیه همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس یک گنج است و این گنج باید فناوری شده و به نسل جدید منتقل شود.

وی افزود: همانگونه که حوزه های علمیه و روحانیت در دوران دفاع مقدس پیشتاز و پیش قدم بودند و شمار شهدای روحانیت نشانگر این امر است در دروان فعلی نیز بایستی این گنج استخراج و فناوری شود.

حجت الاسلام ملک دار با بیان این که همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس برای معرفی پیشتازی حوزه های علمیه در دفاع مقدس است، افزود: اولین همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس به منظور این که فرهنگ پرافتخار دفاع مقدس را زنده نگه داریم تا به مرور زمان به فراموشی سپرده نشود، برگزار شد.

وی از دیگر اهداف برگزاری این همایش را تجلیل از شهدا و ایثارگران روحانی دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: با برگزاری چنین برنامه هایی ایثارگران روحانی دفاع مقدس به فراموشی سپرده نمی شوند تا این افراد نیز هر روز وظیفه خود برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را محکم تر از قبل انجام دهند.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با تأکید بر این که دوران دفاع مقدس در جهات مختلف می تواند الگویی مناسب برای مردم و مسؤولان باشد، ابراز کرد: نه تنها فرهنگ ایثار و شهادت بلکه مدیریت دوران دفاع مقدس نیز می تواند برای همه زمان ها الگو باشد.

حجت الاسلام ملکدار افزود: برای این که این الگوسازی و مدیریت دوران دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود، همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد و امیدواریم این گونه برنامه ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان این که در کمیته هایی که متشکل از نهادهای مختلف است بنا شد این گونه همایش ها و مراسم ها ادامه یابد، گفت: در این کمیته ها مجمعی به نام مجمع رزمندگان روحانی دفاع مقدس شکل گرفت تا فرهنگ دفاع مقدس و شهدای روحانی زنده مانده و الگوسازی شود.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی گری در حوزه علمیه با توجه به توصیه های رهبری تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از راه های مؤثر و مهم برای عمل به این رهنمود رهبری ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت الاسلام ملک دار افزود: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم روحیه ایثار و شهادت را به طلاب و نسل جوان جامعه منتقل کنیم و الگویی شود در ادامه راه تمدن بزرگ اسلامی که رهبری به آن اشاره کردند.

وی در پایان آمار شهدای روحانی را بیش از 3940 نفر عنوان کرد و گفت: البته ممکن است این آمار افزایش یابد چون برای برخی شهدا مدرک طلبگی احراز نشده و با احراز قطعا به این آمار افزوده خواهد شد./927/ج

عباس قاسم پور
ارسال نظرات