۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۰۹۴۰۴
امام جمعه بجنورد:

ولنگاری در فضای مجازی کانون ضد معنویت و اخلاق است

ولنگاری در فضای مجازی کانون ضد معنویت و اخلاق است
امام جمعه بجنورد با اشاره به بسترهای ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی، گفت: در این زمینه ولنگاری در فضای مجازی یک کانون ضد معنویت و اخلاق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع حجاب و عفت عمومی در جامعه امروز، به تبیین رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری انقلاب و نظام اسلامی زمینه را برای رواج معنویت در جامعه فراهم کرده که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: در این راستا باید متولیان و مسؤولان فرهنگی به نهادهای اجتماعی میدان دهند و از سوی دیگر با کانون‌های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقول بستیزند و اجازه ندهند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بسترهای بروز و تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی، برخی از کانون‌های ضد معنویت و اخلاق را از عوامل این ناهنجاری‌ها دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی اعم از ناجا، وزارت کشور، قوه قضاییه و ... وظایف و رسالت‌های مختلفی در برابر هنجارشکنان و بی‌عفتی و تظاهر به فساد اخلاقی دارند که باید آن را به‌درستی انجام دهند.

وی با اشاره به مصادیق کانون‌های ضد معنویت و اخلاق در جامعه امروز، اضافه کرد: ولنگاری در فضای مجازی یک کانون ضد معنویت و اخلاق است؛ اما متأسفانه ما در جامعه خود این فضا را رها کرده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که فضای مجازی رها شده است، آخوند و روحانی بالای منبر هر چه بخواند فایده ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید فضای مجازی را جدی بگیریم تا این فضا رها شده نباشد؛ زیرا فضای مجازی گاهی باغ وحش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در فضای مجازی کار جهادی کنیم، اضافه کرد: در این راستا شایسته است بچه‌های حزب‌اللهی فضای مجازی را علیه بدحجابی فعال کرده و در این زمینه الگو و تصویر درست ارائه دهند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: فضای مجازی ابزاری در اختیار همه است و اگر در همین استان 10 کانال علیه لجن پراکن ها راه‌اندازی شود می‌تواند بخشی از تخریب‌ها را پاسخ دهد./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات