۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۹۴۱۸
حجت الاسلام خوبانی:

ولنگاری های فرهنگی محصول سیاسی کاری برخی مسؤولان است

ولنگاری های فرهنگی محصول سیاسی کاری برخی مسؤولان است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با ابراز تأسف از وضعیت امروز فرهنگی کشور، آن را محصول بی توجهی و سیاسی کاری برخی مسؤولان دانست.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با ابراز تأسف از وضعیت فرهنگی کشور، آن را محصول بی توجهی و سیاسی کاری برخی مسؤولان در اجرای دقیق قوانین مربوط به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست.
 
وی با بیان این که متأسفانه هیچ دغدغه‌ای پیرامون مسأله عفاف و حجاب در مسؤولان وجود ندارد، افزود: همین بی توجهی‌ها موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در سطح کشور شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت به طور کلی مسائل فرهنگی را رها کرده است، بیان داشت: فرهنگ جزء اصول زیربنایی هر جامعه‌ای است و عدم توجه به آن خسارت‌های جبران ناپذیر بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه در حوزه فرهنگی کشور شاهد یک بی توجهی آشکار هستیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید در برابر این ولنگاری‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه پاسخگو باشند.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که متأسفانه برخی از مسؤولان هیچ اعتقادی به مسأله عفاف و حجاب در کشور ندارند، تصریح کرد: در یک جامعه دینی که ارزش‌های الهی و معنوی محور همه امور است متأسفانه شاهد حضور برخی مسؤولان با تفکرات انحرافی در رأس امور هستیم.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این هر روز صحنه‌های جدیدی از ولنگاری، بی عفتی و هنجارشکنی در فضای مجازی منتشر می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان اجرایی نیز با سکوت خود در برابر این صحنه‌های تأسف بار به گسترش و افزایش این گونه مسائل دامن می‌زنند.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که این وضع امروز عفاف و حجاب در جامعه به هیچ عنوان زیبنده یک کشور دینی و اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و قانونی با این گونه هنجارشکنی‌های آشکار یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از مسؤولان است.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که فرهنگ عفاف و حجاب با مصوبه و بخشنامه در کشور نهادینه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز همه مسؤولان و حتی مردم باید به این نتیجه برسند که عدم توجه به این حکم دینی موجب به خطر افتاده امنیت اجتماعی جامعه خواهد شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات