۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۵۸۸
در حوزه هنری؛

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» افتتاح شد + فیلم

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» افتتاح شد + فیلم
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» با محور نمایش خباثت‌های تاریخی روباه پیر انگلیس در حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، امروز در نشست خبری افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» با محور نمایش خباثت‌های تاریخی روباه پیر انگلیس که در همین مرکز برگزار شد، گفت: با آغاز جنگ جهانی دوم قریب به دو و نیم میلیون پوستر با شعار استعماری «آسوده باش، من ملکه‌ام» در قالب‌های مختلف در جهان پخش شد و امروز نیز همچنان این موضوع ادامه دارد.

وی این شعار استعماری را القای سلطه ملکه انگلیس در جهان بیان کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بیان فرهنگ دوگانه و استعماری انگلیس است به روز تولد ملکه انگلیس که روز ملی این کشور محسوب می شود، ربطی ندارد.

شجاعی طباطبایی با اشاره به رخدادادهای عجیب این روزها در سفارت انگلیس، ابراز کرد: آمدن سفیر جدید انگلستان به ایران به نوعی احیای ادبیات استعماری است؛ او بدون هیچ ترس و واهمه ای در صفحه توییترش حس استعماری خود را ابراز می کند.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری ادامه داد: حضور زنان ایرانی در پارتی سفارت به عنوان روز زن و برگزاری مراسم افطاری از جمله کارهای عجیبی است که راب ماکر در این روزها انجام می دهد.

وی درخصوص جشن تولد ملکه انگلیس، اظهار داشت: این مراسم بسیار تحقیر آمیز بود چرا که با دراز کردن کاسه گدایی انگلیسی ها همراه شد آنان برای شرکت در پارتی تولد ملکه انگلیس به سفارتخانه ها و خبرگزاری ها دعوت نامه ارسال کردند و شرایط حضور را پرداخت هزینه قرار دادند.

شجاعی طباطبایی پرونده استعماری انگلیس را در ادوار مختلف سراسر مصیبت وار و آسیب رسان بیان کرد و گفت: جان باختن نیمی از ملت ایران در هولوکاست ایرانی یکی از آن آسیب هایی بود که بر ملت ایران وارد شد؛ آنان هرگز از ملت ایران عذرخواهی نکردند.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه کاریکاتور، زبان تصویری بین المللی است، ابراز کرد: کاریکاتور می تواند رویکردها و بسیاری از موارد را با زبان طنز برای جهان تبیین کند، در این زمینه جبهه هنرمندان انقلاب همیشه حضوری به موقع دارند.

وی با اشاره به مطالبه رهبری از هنرمندان، خاطرنشان کرد: توقع رهبر معظم انقلاب از هنرمندان این است که آنان مواضع ایران را با زبان هنر به جهان منتقل کنند و آثار نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» با ۴۰ اثر از ۱۷ هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست در راستای تحقق این مطالبه انجام شده است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 17

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات