۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۶۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دولت‌ها در موضوع عفاف و حجاب سلیقه‌ای رفتار می‌کنند

دولت‌ها در موضوع عفاف و حجاب سلیقه‌ای رفتار می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ گفت: متأسفانه دولت‌ها در موضوع عفاف و حجاب سلیقه‌ای رفتار می‌کنند که این مسأله خود یک آسیب جدی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برضرورت توجه ویژه به موضوع عفاف و حجاب از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: توجه خاص به یک مسأله مهمی همچون حجاب و عفت عمومی باید جزء اولویت‌های نخست همه مسؤولان کشور قرار گیرد.
 
وی با بیان این که متأسفانه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود آمده در جامعه به دلیل بی توجهی به موضوع عفاف و حجاب ایجاد شده است، افزود: مسؤولان باید رویکرد و نگاه خود را نسبت به مسأله عفاف و حجاب تغییر دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله عفاف و حجاب تنها با همایش و بخشنامه‌های اداری نهادینه نخواهد شد بلکه نیازمند یک همت عالی است، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای رفتار شود تا مسأله حجاب به یک مطالبه در میان مسؤولان و مدیران تبدیل شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدامام دولت‌ها در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب کافی و قانع کننده نبوده است، بیان داشت: متأسفانه دولت‌ها در موضوع عفاف و حجاب سلیقه‌ای رفتار می‌کنند که این مسأله خود یک آسیب جدی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که جریان‌های معاند انقلاب اسلامی از مدت‌ها قبل بر روی موضوع حجاب متمرکز شده اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه وجود برخی ضعف‌های قانونی و عدم وحدت نظر مسؤولان در این خصوص موجب تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.
 
امام جمعه نوشهر با تأکید بر این که باید در کنار برخورد‌های قانونی با عوامل هنجارشکن در جامعه، بستر‌های لازم را نیز به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی‌ها که خود در جایگاه مسؤول در نظام اسلامی حضور دارند با اظهارات نسنجیده خود بستر‌های لازم برای سوء استفاده هنجارشکنان را فراهم می‌کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی دستگاه‌های مسؤول به وظیفه قانونی خود در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عمل نکردند، خاطرنشان کرد: امروز برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و همچنین گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بسیج عمومی در کشور هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در ادامه سخنان خود، نقش دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغان دینی در ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفت عمومی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب و روحانیان به واسطه تریبون‌های تبلیغی که در اختیار دارند می‌توانند ضمن بیان اهمیت فرهنگ حجاب، جامعه را نسبت به توطئه فرهنگی دشمن بیشتر آگاه کنند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات