۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۶۷۷
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

مشکلات کشور با انتخاب اصلح حل می شود|ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه

مشکلات کشور با انتخاب اصلح حل می شود|ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه
آیت الله نمازی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نامزد‌های اصلح نباید اجازه بدهند کرسی‌های مجلس در اختیار غیر اصلح قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان که در سالن اجتماعات پژوهشگاه دانشگاه کاشان در قمصر کاشان برگزار شد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نامزد‌های اصلح نباید اجازه بدهند کرسی‌های مجلس در اختیار غیر اصلح قرار بگیرد.

وی بر لزوم رعایت قانون انتخابات از سوی نامزد‌های انتخابات تأکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی کاغذ نامزد‌های انتخابات با تشکیل یک ستاد مشترک انتخاباتی از اسراف و هزینه‌های بی مورد جلوگیری کنند و نهایت صرفه جویی را در تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.

آیت الله نمازی شرکت در انتخابات را برای همه واجدین شرایط رای واجب دانست و اظهار داشت: شرکت در انتخابات برای واجدین شرایط رای که هیچگونه عذری ندارند مانند نماز بر همه واجب عینی است.

وی در ادامه هرچیزی را دارای فقه دانست و با اشاره به اینکه انتخابات نیز دارای فقه انتخابات، قانون انتخابات و اخلاق انتخابات است که باید رعایت شود، گفت: فقه انتخاباتی باید‌ها و نباید‌ها و یا همان واجب‌ها و حرام‌های انتخابات است.

آیت الله نمازی ادامه داد: در اخلاق انتخابات نامزد‌های انتخابات از هرگونه تهمت و توهین و افترا نسبت به یکدیگر پرهیز و در یک فضای انتخاباتی سالم و به دور از تبلیغات کاذب مانند دو  رفیق در كنار هم باشند، نه اينكه مانند دو رقیب در مقابل یکدیگر باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بر تقوای الهی برای خروج از مشکلات اقتصادی امروز در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: مسؤولان کشور باید مراقب باشند مناصبی که در اختیارشان قرار دارد مناصبی است که ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی در اختیار داشتند.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این مراسم بر صیانت از آرای مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: آرای مردمی که برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی به پای صندوق‌های رای می‌آیند حق الناس است و فرمانداران باید از آرای مردم صیانت کنند.

استاندار اصفهان وظیفه فرمانداران در انتخابات را مهم، حساس و خطیر خواند و گفت: همه باید در حسن برگزاری انتخابات پیش رو متعهد و هماهنگ باشند، چرا که صیانت از آرای مردم مهمترین رسالت فرمانداران است.

لازم به ذکر است، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند سال جاری در کشور برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات