۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۹۶۸۸
فرمانده پدافند هوایی ارتش:

اولین اشتباه دشمن آخرین اشتباه آنها است|اسرائیل در تیررس جمهوری اسلامی است

اولین اشتباه دشمن آخرین اشتباه آنها است|اسرائیل در تیررس جمهوری اسلامی است
سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به قدرت بی مثال نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ایران تأکید کرد که امروز در زمینه نظامی اولین اشتباه دشمن آخرین اشتباه آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری قم با عنوان «دروازه وصال» شامگاه چهارشنبه در محل امام زاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان این که دروازه ری از محله های اصیل و با بصیرت و انقلابی قم محسوب می‌ شود، گفت: این محله قبل از انقلاب هم برای ریشه کن کردن رژیم پهلوی فعال بود و پذیرای 128 شهید گلگون کفن دفاع مقدس و پذیرای شهدای مدافع حرم نیز بوده است.

وی شهر قم را شهری انقلابی و شهید پرور عنوان کرد و افزود: این منطقه در زمان حکومت نظامی قم اولین شهید قم را تقدیم انقلاب کرد و شب هایی که همین مردم به خیابان آمدند، باعث شدند که حکومت ظالم پهلوی به زیر کشیده شود و شهدایی را تقدیم کرد که یک تنه در دل دشمن ترس و هراس افکنده بودند.

سرتیپ صباحی فرد بیان داشت: شهید شفیعی یکی از شهدای والامقام این منطقه است که در دل دشمن فداکاری کرد و به شهادت رسید، وقتی بعد از 16 سال بدن این شهد گرانقدر را کشف کرده و خواستند که به شهر قم بیاورند در کمال تعجب دیدند که بدن همچون روز اول سالم مانده است.

وی با تأکید بر این که شهدای والامقام و خانواده های آنها به گردن تمامی ما حق دارند، گفت: البته مردم ما هیچگاه صحنه را خالی نمی کنند همچنانکه دیدیم مردم عزیز کشور به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و در روز قدس پرشورتر و با شکوه تر از سال های قبل به میدان آمدند و مراسم 14 خرداد و قیام 15 خرداد نیز با شور و حرارت بیش از قبل برگزار شد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود قدرت نظام اسلامی در دوره کنونی را غیر قابل توصیف دانست و ابراز داشت: چهل سال از پایمردی و ایستادگی شما ملت قهرمان برای حفظ آرمان های والای انقلاب می‌ گذرد و روز به روز بر قدرت و ثبات نظام و انقلاب افزوده می‌ شود و درخت انقلاب با خون فرزندان مملکت جان گرفته و امروز تنومند شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند تا کشور در اوج اقتدار و عظمت باشند و سایه دلنشین درخت انقلاب مأمنی برای آیندگان شده و دشمن جرأت تعدی و تجاوز به این کشور عزیز را نداشته باشد.

سرتیپ صباحی فرد یاد شهدا را موجب تعالی و افتخار کشور دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم و تاریخ پرافتخار و روایت های خون و شهادت و دعا و توسل های قبل از عملیات و ایثار گری های و تمام میراث های ازشهدا را در کوران زمانه کمرنگ نکنیم.

وی افزود: سؤال بزرگ این است که انسان به چه درجه از بینش و درک می‌ رسد که لقاءالله را بزرگترین آرزوی خود می‌ داند؟ شهیدان با ایمان به وعده خدا می‌ دانستند که راه شهادت نه بیم دارد و نه اندوه و هرچه هست ابتهاج و روحیه امید به مصداق آیه شریفه «ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون» است.

سرتیپ صباحی فرد بیان داشت: دشمنان چند وقتی است که در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس رجز خوانی می‌ کند تا به خیال باطل خود ملت را مغلوب قدرت پوشالی خود را کرده و قادر باشد نیات پلید خود را بر اراده پولادین مردم غالب کند.

وی با تأکید بر این که غیر قابل اعتماد بودن دشمن با توجه به حرف هایی که می‌ زنند روشن است، گفت: با قاطعیت می‌ گوییم اگر دشمن در 200 مایلی تنگه هرمز به اجبار متوقف شده است به دلیل مؤلفه های قدرت بازدارندگی بوده است واگر دشمن احساس می‌ کرد که ایران در حوزه نظامی و دفاعی ضعفی دارد و در صورت حمله نظامی هزینه زیادی را متحمل نخواهد شد بلاشک به این کشور حمله می‌ کرد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: دشمن می‌ داند که توان رزمی و قدرت موشکی و دفاعی ملت ایران قابل ارزیابی و آزمایش نیست و اولین اشتباه آنها آخرین اشتباه شان می‌ شود از این رو تلاش می‌ کند که از طریق اقتصادی وفرهنگی بر این کشور فشار بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هزینه تسلیم بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است؛ بنده به عنوان یک سرباز ولایی با قاطعیت می‌ گویم که کشور در تأمین نیازمندی های دفاعی خود در زمین موشکی و در بحث پدافند هوایی به خودکفایی رسیده و هیچگونه وابستگی به حمدالهی به هیچ کشوری نداریم.

سرتیپ صباحی فرد با اشاره این که کشور ایران آماده پاسخگویی هرگونه تجاوز زمینی و هوایی دشمن است، تأکید کرد: در هفته اخیر سامانه هوایی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد که در کنار دیگر سامانه ها می‌ توانیم قلب دشمن را نشانه بگیریم و با وجود همه کمبودها و محدودیت ها و تحریم هایی که داریم نیروهای مسلح برای توسعه و توان دفاعی مشروع خود از کسی اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.

وی افزود: ما بنا داریم از قابلیت های فضایی به طور مؤثر در مأموریت های خود بهره بگیریم و دشمن باید بداند نتیجه عملکرد نیروهای مسلح هرگونه تجاوزی غیر قابل تصور و پشیمان کننده است.

سرتیپ صباحی فرد بیان داشت: امروز کلیه فعالیت های دشمن تا شعاع هزاران کیلومتر تحت رصد مأمورین اطلاعاتی است تا جایی که قادریم صدای نفس نیروهای رژیم صهیونیستی را درخانه های خودشان بشنویم، از این رو هرگونه حماقت حتی نزدیکی به مرزهای کشور به شدت پاسخ داده می‌ شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات