۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۹۷۰۵
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

آغاز فعالیت گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر مازندران

آغاز فعالیت گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر مازندران
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، از آغاز فعالیت گروه های تبلیغی و جهادی در مناطق گردشگری و توریستی استان خبر داد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور گسترده مسافران در مناطق گردشگری و توریستی استان، از حضور جهادی گروه‌های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان خبر داد.
 
وی، حضور پررنگ گروه‌های تبلیغی در مناطق توریستی استان را یک ضرورت مهم برشمرد و خواستار حمایت همه جانبه از این حضور خودجوش در مناطق آسیب پذیر شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وضعیت مناطق توریستی و گردشگری مناطق شمالی به وضع هشدار رسیده است، بیان داشت: اگر با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی جلوی این آسیب‌ها گرفته نشود در آینده‌ای نزدیک شاهد بروز یک بحران شدید فرهنگی در این مناطق خواهیم بود.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که متأسفانه گروه‌های تبلیغی به صورت خودجوش و بر اساس رسالت خود در این عرصه ورود پیدا کرده اند، گفت: حمایت از این گروه‌های جهادی مسأله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح‌های فرهنگی و تبلیغی بدون حمایت و پشتیبانی مسؤولان منجر به شکست خواهد شد، بیان داشت: مسؤولان و نهاد‌های فرهنگی باید با حمایت همه جانبه خود، بستر‌های لازم را به منظور رشد و تقویت برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در مناطق آسیب پذیر فراهم کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه از گروه‌های تبلیغی که به صورت خودجوش در مناطق مختلف توریستی استان حضور پیدا می‌کنند حمایت قاطع صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی به طور حتم آثار و برکات مثبتی را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ بر اساس تکلیف و مسؤولیت ذاتی که بر عهده داشته همواره نسبت به دین و ارزش‌های الهی دغدغه‌مند عمل کرده است، بیان داشت: مبلغان دینی بدون هیچ چشم داشتی و تنها با هدف حفظ ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه وارد میدان عمل می‌شوند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سال گذشته چندین گروه تبلیغی در مناطق مختلف استان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی پرداختند، افزود: امسال نیز با آغاز فصل تابستان فعالیت این گروه‌های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان آغاز خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ارزیابی‌های صورت گرفته فعالیت‌های گروه‌های تبلیغی و همچنین حضور مبلغان و طلاب جوان در سواحل و مناطق جنگلی مانع از رشد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده است، بیان داشت: با بهره گیری از ظرفیت طلاب جوان و مستعد در سطح مناطق مختلف استان می‌توانیم یک فضای مناسب فرهنگی را در این مناطق فراهم کنیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات