۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۹۷۷۷
نایب‌ رییس مجلس:

دولت برنامه اقتصادی ندارد | ناف بودجه از درآمدهای نفتی را باید قطع کنیم

دولت برنامه اقتصادی ندارد | ناف بودجه از درآمدهای نفتی را باید قطع کنیم
مصری گفت: ما برنامه اقتصاد کشور را گم کرده و دولت هم تاکنون چیزی به عنوان برنامه اقتصادی در اختیار ما قرار نداده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرضا مصری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول هفت سال گذشته همواره در عناوین شعارهای سال بر رونق تولید تأکید داشته‌اند اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری بر تمرکز بر اشتغال، تولید و رونق اقتصاد مقاومتی نگاه به درون کشور است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به این علت است که مسئولان مربوطه گرفتار بی‌عملی برای تحقق شعارهای سال از جمله اقتصاد مقاومتی و رونق تولید شده‌اند، گفت: باید به ظرفیت‌های درون کشور برای رونق تولید تکیه شود و اشتغال تنها در دل تولید ایجاد می‌شود.

مصری با اشاره به آخرین فرمایشات مقام معظم رهبری که بحث اساسی کشور را اقتصاد دانستند و موضوع جنگ تمام عیار اقتصادی را مطرح کردند، عنوان کرد: ایشان بر 6 مؤلفه رونق تولید، ارزش پول ملی، بهبود وضعیت کسب و کار، جدا کردن اقتصاد از نفت، تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به رویکرد هدایت و نظارت و قطع دستان مفسدان و قاچاقیان کشور تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم فرضیات، نظرات و تئوری‌های مختلفی در حوزه اقتصاد کشور مطرح شده و ما به هیچ عنوان کمبود تئوری، مطلب و محتوا در امر اقتصاد و رونق تولید نداریم گفت: ما گرفتار ‌بی‌عملی در کشور شدیم زیرا همه از تئوری، مشکلات و راهکارها صحبت می‌کنیم در حالی که در شرایط کنونی مشکل اجرا داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: هیچ کس مشکلات اقتصادی را ا انکار نمی‌کند و همه گرفتار بی‌عملی شدیم و تا به این تئوری‌ها عمل نشود و فقط مرور این تئوری‌ها دوایی از دردهای متعدد اقتصاد درمان نخواهد کرد.

مصری با اشاره به ضرورت جدا کردن اقتصاد از درآمدهای نفتی اظهار کرد: اگر تا قبل از تحریم‌های نفتی بیش از 2 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم حدود 55 میلیارد دلار پول وارد اقتصاد کشور می‌شد، حال می‌خواهیم بدانیم که کشورهایی که درآمد نفتی ندارند چطور این میزان پول یعنی 55 میلیارد دلار را وارد چرخه بودجه دولت خود می‌کنند و ببینیم آیا در این کشورها بدون درآمد نفت، مشکلی به نام اشتغال و رونق تولید وجود دارد یا نه؟

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راهکار این کشورها برای ورود این 55 میلیارد دلار پول اخذ مالیات است زیرا اقتصاد این کشورها آزاد است و دولتی نیست، بیان کرد: حال باید ببینیم چقدر کالا در این کشورها باید تولید شود و چقدر این کالا باید سود دهد که مالیات آن 55 میلیارد دلار شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ما 10 درصد خالص تولید را سود فرض کنیم یعنی 10 درصد یک بنگاهی سود خالص باشد، دولت 25 درصد این سود را به عنوان مالیات اخذ می‌کند، گفت: کشوری که 55 میلیارد دلار مالیات از مردم از محل سود شرکت‌ها می‌گیرد باید 22 هزار، هزار میلیارد تومان کالا تولید کند و بفروشد تا 55 میلیارد دلار وارد خرانه دولت شود.

مصری با بیان اینکه چون درآمد نفتی بدون زحمت وارد چرخه درآمدی دولت می‌شود مطلوب مسئولان است بیان کرد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند تنها با «بریدن ناف درآمد نفتی» از بودجه مشکلات بیکاری کشور برطرف می‌شود و زیرا اقتصاد نفتی کمکی به کشور نمی‌کند و ثمره اقتصاد نفتی در کشور و موضوعاتی همچون بیکاری مشهود است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جدا کردن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی بنده قول می‌دهم محتاج باشیم که از کشورهای دیگر نیروی کار وارد کشور کنیم و چیزی تحت عنوان بیکاری در ایران وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان اقتصادی کشور بحث اقتصاد را با بودجه دولت اشتباه گرفته‌اند گفت: ما برنامه اقتصاد کشور را گم کردیم و دولت هم تاکنون چیزی به عنوان برنامه اقتصادی در اختیار ما قرار نداده است و باید به سمت هدایت اقتصاد برویم و ما نمایندگان حاضریم از هر طرح دولتی که به اقتصاد کشور کمک کند حمایت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه اقتصادی ما جزیره‌ای شده است و اعتماد در این وضعیت اقتصادی تنها با ثبات در بازار به وجود می‌آید، عنوان کرد: براساس سخنان مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی 95 درصد ظرفیت حمل و نقل ریلی از بنادر صرف جابه‌جایی واردات می‌شود و وضعیت صنعت خودرو نیز نشان دهنده راه غلط مسئولان دولتی در اقتصاد است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات