۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۸۰۱
استاد حوزه علمیه:

جامعه امروز به تبیین سیره شهدا نیاز دارد

جامعه امروز به تبیین سیره شهدا نیاز دارد
استاد حوزه قم با اشاره به اینکه جوانان ما بیش از هر چیز به الگوهایی شایسته نیاز دارند، گفت: تمامی معیارها و ارزش‌های متعالی در شهادت جمع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در یادواره سرداران و 574 شهید نیروی انتظامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره 574 شهیدی که جان خود را برای حفظ امنیت این سرزمین دادند بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این جلسه از چند جهت اهمیت دارد عنوان کرد: تعظیم شعائر و قدرشناسی و زنده نگه داشتن یاد شهدا و مدافعان امنیت و اقتدار از جمله دلایل اهمیت برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

این استاد حوزه معرفی چهره‌های ماندگار و الگوهای ارزشمند به نسل جوان را از دیگر جنبه‌های مهم برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و افزود: ارائه الگوها و چهره‌های ارزشمندی به عنوان الگو به نسل جوان و برای جامعه بسیار ارزشمند است و تبیین راه و منش این بزرگ‌مردان برای انتخاب راه درست به جوانان ما بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما بیش از هر چیز به الگوهایی شایسته نیاز دارند و ارائه الگو یکی از مسائل مهم در تربیت است گفت: شهادت آرمان بلند مردان الهی و انسان‌هایی است که فکر و اندیشه بلند و متعالی داشتند.

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه انسان‌های بزرگ از خداوند شهادت را طلب می‌کردند و امام علی(ع) از جمله این افراد است افزود: آن حضرت از خدا طلب شهادت کرده و از خدا می‌خواهد که او را از شر فتنه‌ها نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها گرفتار فتنه شده و چون راهی برای فرار از آن پیدا نکردند دچار خسران شدند گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) در جایی دیگر می‌فرمایند «اگر امید به شهادت نداشتم به خدا قسم به اسبم نزدیک و پا به رکاب می‌شدم و از میدان می‌رفتم».

این استاد حوزه با اشاره به اینکه ارزش شهادت به واسطه آن است که مجموعه‌ای از ارزش‌ها در آن جمع شده است بیان کرد: شهادت مجموعه‌ای است از ارزش‌هایی چون ایثار، جهاد، بصیرت، ولایتمداری، شجاعت و دشمن‌شناسی که تمامی معیارها و ارزش‌ها در شهادت جمع است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات