۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۹۸۰۵
وزیر صنعت:

رشد ۷ درصدی صادرات کشور در سال جاری|توجه به صادرات در کنار حفظ بازار داخلی

رشد ۷ درصدی صادرات کشور در سال جاری|توجه به صادرات در کنار حفظ بازار داخلی
رحمانی با اشاره به اینکه باید در کنار حفظ بازار داخلی به صادرات هم توجه داشته باشیم، گفت: در دو ماهه اول امسال صادرات کشور ۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا رحمانی در دیدار نخبگان و سرمایه‌گذاران جنوب استان کرمان با اشاره به این که به دعوت نمایندگان به این منطقه سفر کردم و امیدوارم که این سفر منشأ خیر برکت باشد، اظهار داشت: جنوب کرمان از لحاظ تعداد واحد‌های صنعت و معدنی بسیار کم است و امیدوارم بتوانیم با حل مشکلات این واحد‌ها شاهد افزایش تعداد آنها باشیم.

وی با بیان اینکه در وزارتخانه صمت و در حوزه کلان دولت اقدامات مهمی انجام شده که امیدوارم این مصوبات برای مردم به صرفه باشد گفت: در حال حاضر باید به جای سرمایه‌گذاری در مرکز کشور در مناطق دور افتاده سرمایه‌گذاری کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا از امکاناتی که داریم نهایت استفاده را داشته باشیم افزود: تلاش می‌کنیم تا در جنوب کرمان آنچه که برای سرمایه‌گذاری لازم است انجام شود تا سرمایه‌گذاران واقعی تشویق شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران همیشه توقع مادی ندارند باید به آنها دلگرمی داد تا حس کنند که کار آنها مفید است گفت: دستور دادم تا 2 میلیارد تومان به بودجه این منطقه از اختیارت وزارت صنعت و معدن و همچنین 2 درصد از اختیارات مالکیت به این منطقه افزوده شود.

رحمانی با اشاره به اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان حل می‌شود، بیان کرد: در سال جاری ایمیدرو بودجه‌ای به استان کرمان اختصاص داده که می‌طلبد سهم جنوب استان به طور کلی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تیتانیوم کهنوج پروژه‌ای تاریخی است و کم‌کاری‌های آن قابل بخشش نیست افزود: محورهای کاری زیادی در سال جاری در دستور کار قرار دادیم که مهم‌ترین آن بخش معدن است که توجه جدی به این مهم می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اگر از معادن استفاده نکنیم ظلم بزرگی به منطقه کرده‌ایم گفت: هیچ محدودیتی در حوزه معدنی نداریم و هر کس که بخواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند با تمام توان از آن حمایت می شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو باید در این منطقه فعال‌تر شود افزود: اگر چند پروژه مهم به کمک ایمیدرو در این منطقه انجام شود جمعیت زیادی مشغول به کار می‌شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه به منابع طبیعی احترام می‌گذاریم اما منابع طبیعی هم می‌طلبد با سرمایه‌گذاران مراعات کند که کارهای آنها تعطیل نشود بیان کرد: امسال معادن کوچک جز فعالیت‌های ماست و هر کس که می‌تواند این معادن را احیا کند به‌طور کامل از آنها حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی در هر کجا فعال باشد باید چند نکته از جمله به کارگیری نیروی بومی و تامین تدارک از منطقه توجه داشته باشند افزود: گردش مالی شرکت‌ها باید در شهرستان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جنوب کرمان تعداد واحدهای تولیدی کم است، گفت: از این رو می‌طلبد تعدادی صنایع نیمه کاره در این منطقه در اولویت قرار داده شود تا همه آنها راه‌اندازی و به چرخه تولید وارد شوند.

وی با بیان اینکه باید زمینه صادرات از منطقه ایجاد شود و هرکجا که موانعی وجود دارد پیگیری می‌شود افزود: در تولید محصولات باید به صادرات توجه داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در امسال ضمن حفظ بازار داخل صادرات نیز انجام می‌دهیم گفت: باید مازاد تولید را بررسی کنیم و برای صادرات روی این محصولات تمرکز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود افزود: در دو ماهه اول امسال صادرات کشور 7 درصد رشد داشته است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات