۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۹۸۰۹
با سخنرانی آیت الله صدیقی؛

هیات بزرگ مدافعان غدیر در حسینیه اعظم مکتب العباس تهران افتتاح شد + فیلم

هیات بزرگ مدافعان غدیر در حسینیه اعظم مکتب العباس تهران افتتاح شد + فیلم
هیات مدافعان غدیر با سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیات بزرگ مدافعان غدیر با سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران شامگاه پنجشنبه 23 خردادماه در حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) تهران افتتاح شد.

آیت الله صدیقی در این مراسم با اشاره به اینکه امام علی(ع) از همان ابتدای عالم خلقت در باطن همراه با انبیای الهی بودند، گفت: اما با خاتم انبیا(ص) افزون بر باطن در ظاهر نیز ایشان را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه مساله خلافت از ابتدای خلقت وجود داشته است، افزود: طبق صریح روایات؛ خداوند به ملائکه خبر داد من صفت و اسمی دارم که می خواهم آن را متجلی کنم و فرمود: انی جاعل فی الارض خلیفة؛ بر اساس این کلام بنا نیست حضرت حق زمین را بدون خلیفه اداره کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ملائکه با شنیدن این کلام 400 سال مشرف به شرف انتظار بودند تا خلیفه الهی را مشاهده کنند، این انتظار ملائکه را آماده کرد تا بتوانند خلیفه خداوند را ببینند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه شیعیان آخر الزمان برترین انسانها در طول تاریخ هستند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) شیعیان منتظر را که در انتظار حجت الهی به سر می برند را برادر خویش خطاب کردند و فرمودند: آنان بدون اینکه من و امامشان را دیده باشند از ما تبعیت و پیروی می کنند؛ بنابراین کسانی که در این روزگار تقوای الهی پیشه کنند برادران پیامبراکرم(ص) هستند.

وی بیان داشت: یکی از ماموریت های پیامبراکرم(ص) برای اتحاد مسلمانان خواندن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار بود، ولایت امام علی(ع) محور اتحاد است، طبق صریح روایات؛ اگر انسان با یاد اهل بیت(ع) قلبش شاد و مسرور شد باید برای مادرش دعا کند چرا که مادر توانسته او را محب امام علی(ع) بار بیاورد.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: شنیده شده هزاران جوان در مراسمات حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) تهران شرکت می کنند، آنان که به اینجا می آیند تصور نکنند که هنر خودشان است بلکه این عنایت الهی و توجه اهل بیت(ع) به شرکت کنندگان در این هیئات است و باید این توجه و عنایت را قدر دانست.

آیت الله صدیقی با استناد به کلام امام علی(ع) که فرمودند هیچ علمی نیست مگر آنکه درب آن را من باز کرده باشم، گفت: امام علی(ع) بر همه اسرار آگاهی داشتند اما فاش کننده آن اسرار امام زمان(عج) خواهند بود.

وی با بیان اینکه بین عاشورا و ظهور امام زمان(عج) ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، اظهار داشت: امام حسین(ع) و شهدای کربلا خون خودشان را نثار کردند تا غدیر تبلیغ و احیا شود، قضیه غدیر بیان خلافت الهی و مبارزه با سکولارها، مقابله با لیبرالها و دنیا پرستان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: موحدین در همه اعصار خواستار حاکمیت الهی بودند و هستند از این رو در انتخابات توجهشان به ولایت است زیرا می دانند نتیجه انتخابات بدون ولایت سقیفه می شود.

آیت الله صدیقی تمسلک به قرآن و ولایت را تنها راه نجات انسان دانست و گفت: خداوند متعال برای هدایت بشر به آنان دستور داده تا زیر پرچم خلیفه الهی قرار گیرند؛ خلیفه الهی شخص نیست بلکه شخصیت و آدمیت است، باطن آن امام علی(ع) و ظاهرش آدم است، همه انبیای الهی با ولایت امام علی(ع) هدایت مردم را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: عشق و محبت امام علی(ع) انسان را از آتش دوزخ نجات می دهد، انسان به وسیله همین محبت می تواند خود را از آلودگی و معصیت پاک کند، حضرت آدم 40 سال حداقل و 300 سال حداکثر به خاطر خطایش گریه کرد تا خداوند توبه ایشان را به واسطه نام امام علی(ع) پذیرفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بیانگر ظهور صغرای امام زمان(عج) است، ابراز کرد: خون شهدایی که در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ریخته شد و می شود شهدای ظهور امام زمان(عج) هستند؛ 40 سال همه قدرتهای بزرگ جهان برای نابودی انقلاب زورآزمایی کردند آیا این قدرت الهی نیست که انقلاب را با این هجمه حفظ می کند؟

آیت الله صدیقی ادامه داد: جریان طبس، جنگ تحمیلی و فتنه 88 اگر برای هر کشور دیگری پیش می آمد نابود می شد؛ ایران خانه امیرمومنان علی(ع) است، ظهور محقق نمی شود مگر آن که مساله غدیر همانند عاشورا در جهان فراگیر شود.

وی ادامه داد: ان شا الله هیات بزرگ مدافعان غدیر در دهه کرامت مبلغ و مروج مساله غدیر باشد تا غربت غدیر کاهش یابد؛ هیات با بصیرت هیاتی است که علاوه بر بصیرت و معرفت داشتن گره از مشکلات مردم باز کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دست های بی ولایت اقتصاد کشور را به چالش کشیدند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جهان رهبری بی نظیر است، حضرت آقا در مقابل نخست وزیر ژاپن هیچ پیامی را از ترامپ قبول نکردند و این اقتدار ایشان را به نمایش گذاشت./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 10
 

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات