۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۸۱۱
امام جمعه اصفهان:

رهبر انقلاب مایه افتخار کشور هستند

رهبر انقلاب مایه افتخار کشور هستند
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: رهبر انقلاب مایه افتخار کشور ما هستند و امیدوارم وجود ایشان تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) برای ما حفظ شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: امیدوارم جهاد کشاورزی از آب کمی که در کشور وجود دارد استفاده بهینه داشته باشد تا کشاورزی تقویت شود.
 
وی در ابتدا با بیان این که انسان باید از واعظ درونی بهره مند باشد تا بتواند اعمال خلافش را کنار بگذارد، افزود: انسان باید با خودش شرط کند و در انجام کار‌های ثواب تلاشش را به کار گیرد؛ مرحله دوم در سیر معنوی انسان مرحله مراقبه است و مراقبه به معنای محافظت کردن از خود است، سومین مرحله محاسبه است که عموماً در آخر شب انجام می‌شود و مرحله آخر، مرحله معاقبه است.
 
امام جمعه اصفهان ادامه داد: معاقبه به معنای سرزنش کردن نفس است در زمانی که انسان را به کجروی وا می دارد؛ علما برای سلطه پیدا کردن بر نفسشان به مخالفت به هوای نفسشان اقدام می‌کردند.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام معصوم (ع) می‌فرمایند، کسی که در پایان روز اعمال روزش را محاسبه و حسابرسی نکند، از ما نیست؛ کسی که اهل محاسبه نباشد خیال می‌کند، همه اعمالش صحیح است.
 
وی اظهار کرد: امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند، کسی که اهل محاسبه باشد واقف بر عیوبش می‌شود و بر گناهانش احاطه می‌یابد و خودش را اصلاح می‌کند؛ تنها راه اصلاح اعمال تقید به همین مسائل است؛ حضرت امیر (ع) می‌فرمایند، کسی که دو روزش شبیه هم باشد ضرر کرده است و اگر کسی دائماً به سوی بدتر شدن حرکت می‌کند، بمیرد برایش بهتر است.
 
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت رحلت شیخ بهایی گفت: آمدن مرحوم شیخ بهایی همراه پدر بزرگوارشان به ایران برای ما خیرات زیادی داشته است، تحرکاتی علیه علمای شیعه آن زمان انجام شد که سبب شد ایشان در سن چهار سالگی به ایران بیایند و بعد از رسیدن به سنین میانسالی و شکوفایی استعداد‌ها خدمات زیادی به شهر اصفهان ارائه دادند.
 
امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب عزیزانی که در این جهاد فعالیت داشته اند بدون هیچ گونه توقع مالی به شهر‌های مختلف می‌رفتند و به مردم خدمت می‌کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: امیدوارم جهاد کشاورزی از آب کمی که در کشور وجود دارد استفاده بهینه داشته باشد تا کشاورزی تقویت شود؛ کم آبی باید سبب حرکت مسؤولان در راستای حفظ آب شود؛ آبیاری‌های غرقابی مضرات زیادی دارد که باید از آن جلوگیری کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهرداری و استانداری تقاضا می‌کنم، مکان‌هایی که قابلیت استفاده برای کشاورزی را ندارند و صاحبان آن به دنبال ساخت و ساز در آن مکان‌ها هستند و از طرف دیگر در کنار آن مکان‌ها جاده سازی اتفاق افتاده است را از محدوده زمین‌های کشاورزی خارج کنند و هر چه سریع‌تر پروانه ساخت را برای آن زمین‌ها صادر کنند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن که برای میانجی گری از طرف ترامپ آمده بود، افزود: رهبر انقلاب مایه افتخار کشور ما هستند و امیدوارم وجود ایشان تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) برای ما حفظ شود؛ رهبر انقلاب با استدلال می‌گویند ترامپ لیاقت مذاکره ندارد چرا که او معاهده بین المللی را که خودش امضا کرده است زیر پا می‌گذارد./۸۶۷/پ202/ب1
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات