۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۰۹۸۱۳
امام جمعه الیگودرز:

ولنگاری فرهنگی نتیجه بی توجهی برخی مسؤولان است

ولنگاری فرهنگی نتیجه بی توجهی برخی مسؤولان است
امام جمعه الیگودرز به ولنگاری فرهنگی در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: این امر نتیجه سوء تدبیر و بی توجهی مسؤولان بوده و باید با هنجارشکنان برخورد شود.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه بین نسل نو اشاره کرد و بیان داشت: حجاب فریضه الهی بوده و امر خداوند نسبت به زمان تغییر پذیر نیست و باید در هر زمانی اجرا شود.

وی به ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و افزود: این امر نتیجه بی توجهی مسؤولان و رها کردن جامعه از سوی همین مسؤولان است که باید در این زمینه اقداماتی اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه مردم جامعه امروز همان مردم دوران انقلاب هستند، گفت: امروزه نوع نگرش برخی مسؤلان نسبت به مسائل دینی و فرهنگی به دلیل برخی مسائل سیاسی و حزبی کمرنگ شده است و باید این نوع نگرش ها اصلاح شود.

وی مشکلات جامعه را نتیجه سوء تدبیر مسؤولان خواند و اظهار داشت: همه می دانند که هنجارشکنان خلاف قانون کار می کنند و باید با ارشاد و تبیین مبانی دینی جلوی آسیب ها و رفتار اینگونه افراد گرفته شود.

امام جمعه الیگودرز با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی همچون ناجا، وزارت کشور و قوه قضاییه در برابر هنجارشکنان عنوان کرد: این دستگاه ها به وظایف خود به خوبی عمل می کنند و در برخورد با این افراد باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا امنیت اخلاقی جامعه ارتقا یابد.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: در کنار برخورد نهادهای اجرایی با هنجارشکنان باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی و تبلیغی در ترویج و نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها استفاده شود و جلوی این ولنگاری فرهنگی گرفته شود./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات