۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۰۹۸۳۶
امام جمعه بیروت:

اتهام زنی به ایران در رابطه با حادثه دو نفتکش را محکوم کرد

اتهام زنی به ایران در رابطه با حادثه دو نفتکش را محکوم کرد
امام جمعه بیروت اتهام زنی به ایران در ابطه با حادثه دو نفتکش را بی اساس توصیف و آن را محکوم کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین (علیهما السلام) واقع در منطقه «حارة حریک» با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی، دینی و مومنان برگزار شد، با اشاره به انفجار در دو نفتکش عربستان و امارات در دریای عمان گفت: هر گونه اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران در این رابطه را محکوم می کنیم زیرا هیچ دلیلی مبنی بر این ادعاها وجود ندارد.

امام جمعه بیروت خواستار کاهش تنش ها در منطقه شد و افزود: با میانجیگری می توان اختلافات و تنش های اخیر در منطقه را کاهش داد و مانع از فعالیت فتنه گران و جنگ طلبان شد.

وی بر ضرورت حل مشکلات داخلی و کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد و بیان داشت: لبنان یک کشور قوی محسوب می شود و قدرتش ناشی از اتحاد ملی با وجود اختلافات طائفی و مذهبی است.

شایان ذکراست که صبح روز پنجشنبه (23 خرداد) دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شدند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

مرکز امنیت دریایی عمان امروز جمعه در بیانیه‌ای از اعزام دو کشتی برای کمک به دو کشتی حادثه دیده در دریای عمان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «در راستای پیگیری حادثه پیش آمده برای دو نفتکش که دیروز پنجشنبه رخ داد، بر اساس اطلاعات مرکز امنیت دریایی سلطنت عمان دو نفتکش دچار حادثه شدند که یکی حامل پرچم پاناما و دیگری حامل پرچم جزایر مارشال بود و این دو حادثه در خارج از آب‌های منطقه‌ای عمان رخ داد؛ اولی در فاصله ۸۲ مایلی و دومی در فاصله ۸/۶۶ مایلی (آب‌های عمان)».

طبق گزارش خبرگزاری عمان، در این بیانیه همچنین آمده است که در پاسخ به درخواست کمک این دو نفتکش، عمان با هماهنگی مراکر امنیت دریایی منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشتی را جهت اجرای عملیات جستجو و نجات اعزام کرد و علاوه بر آن نیروی هوایی عمان نیز یک فروند هواپیمای شناسایی دریایی ارسال کرد.

ارسال نظرات