۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۸۴۴
امام جمعه ارومیه:

مردم ارومیه استقبال شایسته‌ای از ورزشکاران داخلی و خارجی خواهند داشت

مردم ارومیه استقبال شایسته‌ای از ورزشکاران داخلی و خارجی خواهند داشت
امام جمعه ارومیه گفت: بی‌تردید مردم استان و به ویژه شهر ارومیه استقبال شایسته‌ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات والیبال خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به روز قیامت اظهار کرد: قیامت، روز محاسبه بی اغماض است و همه ما محاسبه می شویم و در قیامت، زبان، بسته می‌شود و نگاه باطن و ملکات، اعضا و جوارح انسان حرف می‌زنند.

وی افزود: هشتم شوال، سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع(ع) به دست وهابیان آل سعود است و در این روز در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، تفکر ارتجاعی وهابیت به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع و صحابه بزرگوار را ویران کرده و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: از نظر علمای اهل سنت و شیعه زیارت قبر شرک نیست و ساختمانی که برای قبور ائمه(ع) ساخته می‌شود نمادی برای تکریم و احترام و برقراری ارتباط با آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن اشاره کرد و گفت: نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت، من قصد دارم پیام رئیس جمهور امریکا را به جنابعالی برسانم، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند، ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که دلیل عدم ساخت و استفاده از بمب اتم از سوی ما به دلیل حرام بودن است نه برای ترس از آمریکا و این همان نقطه قوت نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه والیبالیست‌های تیم ملی ایران قربه الی الله وارد میدان شده و قربه‌الی الله بازی را آغاز کنند، تصریح کرد: اگر تمامی کارها انسان بر اساس و نیت الهی باشد به قطع یقین به پیروزی و پیشرفت‌های بزرگی خواهند رسید بنابراین بازیکنان اگر به قصد قربت بازی کرده و دل مردم را شاد کنند و پرچم ایران را با عزت و افتخار بالا ببرند، خود عبادت است.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر رعایت نظم و امنیت در ورزشگاه در موقع مسابقات والیبال توسط مردم، بیان کرد: بی‌تردید مردم استان و به ویژه شهر ارومیه استقبال شایسته‌ای از ورزشکاران و میهمانان داخلی و خارجی مسابقات خواهند داشت و فرهنگ بالای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی در خصوص حضور بانوان در سالن مسابقات، اذعان کرد: حضور بانوان در سالن از نظر شرعی درست نیست و این مورد تایید تمام فقها است و اینکه کشورهای غربی بدون حضور بانوان از انجام بازی خودداری کنند همان نماد رفتار شیطانی است که از بانوان برای امورات نامناسب استفاده شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در کشور ما برای بانوان ارزش قائل هستند و مسوولان ورزش در کشور باید برای موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چاره‌اندیشی کنند تا از تمسخر مباحث دینی و شرعی به بهانه ورزش خودداری شود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات