۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۸۴۷
امام جمعه زنجان:

کشور در زمینه استقلال اقتصادی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است

کشور در زمینه استقلال اقتصادی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است
امام جمعه زنجان به بحث استقلال اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز کشور پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دستاورهای ماه رمضان جلب رضای پروردگار و تقوای الهی است که نباید با آنها خداحافظی کرده و رعایت تقوای الهی را در سایر ایام سال نیز داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اعمال توصیه شده برای ماه‌ها و همچنین روزهای هفته بیان کرد: یکی از موضوعات توصیه شده اقامه نماز شب است که باید توجه زیادی به آن داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اقامه نماز جمعه و توصیه‌های فراوان بر فضیلت‌های آن بیان کرد: البته یکی از موضوعاتی که به آن تأکید داریم، داشتن سعه صدر از سوی متولیان مساجد و همچنین میدان دادن به جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه تقوا، اضطراب و نگرانی را از بین می‌برد، اضافه کرد: باید به امر تقوا توجه بسیاری داشته باشیم چون امروز یکی از مشکلات جامعه ما تشویش و اضطراب است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به بحث کمک به همنوع نیز تأکید کرد و گفت: زنجان دیار کریمان است از همین رو به امر دستگیری از نیازمندان بیش از پیش تأکید داریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهدای مؤتلفه اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگواران افزود: همچنین در آستانه سالروز تاسیس جهاد سازندگی هستیم، نهادی که یکی از تفکرات دوراندیشانه امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه هدف از تاسیس جهاد سازندگی رفع محرومیت از مناطق محروم بوده است، تصریح کرد: طبق آمار بین‌المللی در سال 1356، مجموعه محصولات کشاورزی موجود فقط کفاف نیازهای 33 روز مردم را می‌داد و بقیه را باید وارد می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به رشد تصاعدی کشت و تولید مواد غذایی کشور در طی سالیان گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: قبل از انقلاب مجموعه تولیدات محصولات کشاورزی 18 میلیون تن بود که پس از انقلاب این آمار به 120 میلیون تن رسیده است.

*رشد و ارتقای استقلال اقتصادی کشور بعد از انقلاب

وی همچنین به بحث استقلال اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز کشور پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یکی از راه‌های تأمین نیاز داخلی کشور را تولید آن برای جلوگیری از واردات اعلام کرد و گفت: در این راستا کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: قبل از انقلاب در کل استان زنجان هفت روستا برق داشتند در حالی که الان 90 درصد روستاهای استان راه آسفالته دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به سالروز شهادت زائرین امام رضا (ع) در اثر انفجار بمب اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در قبال این اتفاق مدعیان حقوق بشر هیچ اقدامی نکردند.

وی در ادامه به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی ندانستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر نظام ایران را ندارم دروغ است و اگر می توانست اینکار را انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ما در کشور با صلاح هسته‌ای مخالفیم و فتوای شرعی مقام معظم رهبری حرام بودن سلاح هسته‌ای است، تصریح کرد: اما این را بدانید اگر می‌خواستیم سلاح هسته‌ای بسازیم، امریکا هیچ غلطی نمی‌توانست انجام دهد و آمریکا صلاحیت اظهار نظر ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی که خود چندین هزار کلاهک هسته‌ای دارد و از آن علیه انسان‌ها استفاده کرده است، حق اظهار نظر در این باره را ندارد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات