۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۸۴۸
امام جمعه سمنان:

شر آمریکا تمام‌شدنی نیست|هر بار به آمریکا اعتماد کردیم، ضربه خوردیم

شر آمریکا تمام‌شدنی نیست|هر بار به آمریکا اعتماد کردیم، ضربه خوردیم
امام جمعه سمنان با بیان اینکه شر آمریکا تمام‌شدنی نیست، گفت: هر بار به آمریکا اعتماد کردیم، ضربه خوردیم و آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارتباط ایران با کشورهای دیگر بیان کرد: ایران بنا دارد با همه دنیا رابطه داشته باشد و ما نمی‌توانیم درهای کشور را ببندیم و بگوییم کسی وارد نشود.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم با همه ارتباط داشته باشیم؛ اما رژیم صهیونیستی، اشغالگر و غاصب قدس و آمریکای جنایتکار از دایره ارتباط حذف هستند؛ چراکه نیرنگ‌های خود را بارها به اثبات رساندند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آمریکا آدم‌شدنی نیست و تا پایان نپذیرد از شرش در امان نیستیم، ادامه داد: شر آمریکا تمام‌نشدنی است و باید برابر سیاست‌های آمریکا هوشیار باشیم.

وی به سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران اشاره و تصریح کرد: این سفرها اگرچه با هدف در نظر گرفتن منافع خودشان صورت گرفته؛ اما نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مطرح شدن کشور ما بوده است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: این سفرها و دیدارها به اثبات رساند که ایران منزوی نیست و باید به این اقتدار و صلابت افتخار کنیم.

امام جمعه سمنان با انتقاد از رفتارهای غیرعقلانی دولت آمریکا بیان کرد: رهبری برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا مشت محکمی به دهان ترامپ زدند؛ آدم‌های مغرور و قلدر را باید تحقیر کرد و این سیره پیامبر اسلام (ص) است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه ما با آمریکا بنای مذاکره نداریم، ادامه داد: هر بار به آمریکا اعتماد کردیم، ضربه خوردیم و آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه سمنان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مؤتلفه اسلامی، یادی از شهید محمد بخارایی کرد و افزود: این شهید و هم‌رزمانش در صحنه بسیار خوش درخشیدند و نباید شهدای حین، بعد و قبل از انقلاب را فراموش کرد.

وی افزود: ما هر چه داریم، از شهداست و نماز جمعه نیز از شهداست و نباید یاد شهدا از خاطره‌ها محو شود.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به نام‌گذاری سال بیان کرد: رهبری با نام‌گذاری این شعار خواستار رونق تولید بودند و نقش جهاد کشاورزی در این زمینه اثرگذار است و باید به آن توجه شود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات