۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۹۸۲
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی مستضعفان جهان را امیدوار و خواب مستکبران را آشفته کرد + فیلم

انقلاب اسلامی مستضعفان جهان را امیدوار و خواب مستکبران را آشفته کرد + فیلم
حجت الاسلام محسنی گفت: انقلاب اسلامی ایران از یکطرف مستضعفان جهان را امیدوار و از طرف دیگر مستکبران را پریشان و خواب آن‌ها آشفته کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی در سلسله نشست‌های بصیرتی که قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء شنبه شب در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار شد با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب در ۲۲ بهمن ۹۷، گفت: رهبری به عنوان لیدر فکری نظام جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه نکات مهمی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری در این بیانیه می‌فرماید، امروز در مرحله‌ای قرار داریم که در نگاه کلان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دو کار مهم را انجام داده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از یکطرف مستضعفان جهان را امیدوار و از طرف دیگر مستکبران را پریشان کرد و خواب آن‌ها آشفته کرده است.

حجت الاسلام محسنی گفت: اگر در زمان صدام ۶۰ کشور جهان عملا در مقابل ایران قرار داشتند و امروز همه دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده است برای این است که می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند تا هیچ صدای مخالفی به گوش استکبار جهانی نرسد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، ابتدای انقلاب همه دغدغه اروپا و آمریکا جلوگیری از ارسال سلاح‌های جنگی حتی سلاح‌های جنگی سبک به جمهوری اسلامی ایران بود، اما امروز ایران به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که مهمترین دغدغه آمریکا و اروپا و استکبار جهان جلوگیری از ارسال سلاح‌های پیشرفته ایرانی است.

استاد حوزه علمیه گفت: دغدغه دشمن ابتدای انقلاب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، اما دغدغه امروز آمریکا صدور انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان حتی به آمریکا است و اسرائیل است.

حجت الاسلام محسنی با تأکید بر اینکه انقلاب هزینه دارد، یادآور شد: امروز ملت ایران بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه سختی‌ها به پای آن ايستاده و انقلاب اسلامی را تثبیت کرده اند و هزینه آن را هم می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب کربلا هم هزینه داشت و اینگونه نیست انقلاب همراه با رفاه و آسایش و راحتی باشد، اظهار داشت: کسانی که به دنبال راحتی هستند آن را باید در خارج از کشور جستجو کنند هرچند که در خارج از کشور هم راحتی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه گفت: رهبری می‌فرماید برای کیفیت کمی و کیفی عدد درگام دوم انقلاب از سه مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نوین باید عبور کرد تا بتوان الگویی را به جامعه‌ای میلیاردی معرفی کرد تا آنها به تمدن اسلامی گرایش داشته باشند.

حجت الاسلام محسنی افزود: ضعف‌ها و مشکلات و فراز و فرود‌های چهل سال گذشته به خاطر نظام و انقلاب نیست بلکه به خاطر انسان‌هایی که خودشان را انقلابی معرفی کردند، اما به جای انقلابی گری، لابی گری کردند و به دنبال منافع شخصی و حزبی بودند.

وی گفت: برای ظهور امام زمان باید عدد ما زیاد شود و برای زیاد شدن عدد ما باید خود و جامعه را بسازیم و تمدن قابل ارائه به دنیا هم داشته باشیم آن هم تمدنی که استکبار ستیز و مستضعف پرور و توجه به مستضعفان جهان داشته باشد و آن چیزی که می‌تواند همه اینها را بسازد خانواده است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: از یک طرف دین به شدت به خانواده تأکید و بر تقدس و ساختن و مراقبت از آن تأکید کرد، اما از طرف دیگر تمام شیاطین جن و انس از شیطان بزرگ تا شیطان‌های امروزی ماهواره و ضد انقلاب همه به دنبال تقدس زدایی از بنای خانواده هستند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
سلام
این خبرتون خیلی خوب هستش.
1
0
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
سلام
به امید روزی که دیگر مستکبری در جهان حضور نداشته باشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ارسال فیلم در این خبر امر قشنگیست.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
درباره موضوع معضلات روز مانند حاشیه نشینی، فقر، بیکاری جوانها و فساد و اعتیاد مطالب تحلیلی و علمی و نقدهای عالمانه بیشتری در سایت منتشر نمایید.
1
0