۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۱۰۱۲۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ یک آسیب جدی است

جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ یک آسیب جدی است
حجت الاسلام صادقی، جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگی را یکی دیگر از آسیب‌های مهم در این بخش عنوان کرد و گفت: متأسفانه درحوزه فرهنگ یک راهبرد مشخصی در کشورمان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان در ساری با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ دینی و انقلابی شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه بسیار ریشه‌ای و دغدغه مندی نسبت به مسائل فرهنگی کشور دارند، خاطرنشان کرد: ایشان از سال‌ها پیش نسبت به خطر ناتوی فرهنگی دشمن به مسؤولان هشدار‌های لازم را داده بودند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، سیاسی و جناحی کردن مسائل فرهنگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه مهم در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسائل سیاسی و گروهی در مباحث فرهنگی کشور دخالت داده شود نمی‌توانیم به یک رشد متوازن و مناسب در این بخش برسیم.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه هر دولتی که بر سر کار می‌آید رویکرد‌های فرهنگی خاص به خودش را دارد، تصریح کرد: نباید اصول و مبانی فرهنگی یک کشور با رفتن دولت‌ها دستخوش تغییر شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افول فرهنگی در کشورمان هستیم، بیان داشت: مباحث فرهنگی کشور به دلیل برخی رویکرد‌ها مورد کم توجهی مسؤولان قرار می‌گیرد که این خود آسیب زا است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه، بی توجهی مسؤولان به حوزه فرهنگ کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که دشمنان ما سرمایه گذاری کلانی در حوزه فرهنگی انجام می‌دهند، اما در مقابل شاهد بی توجهی به این مسأله در کشورمان هسیم.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز کشورمان با آسیب‌های اجتماعی بسیاری مواجه است که بخش مهمی از آن به دلیل کم توجهی به زیرساخت‌های فرهنگی جامعه است، بیان داشت: دستگاه‌های مسؤول در حوزه فرهنگ نیازمند یک پالایش جدی هستند تا از سردرگمی و بی برنامه گی خارج شوند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگی را یکی دیگر از آسیب‌های مهم در این بخش عنوان کرد و گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگی یک راهبرد و استراتژی مدون و مشخصی در کشورمان وجود ندارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات