۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۲۰۳
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر علوم:

دانشگاه ها پایگاه احزاب نشوند | ترامپ گرفتار اوهام و خیالات است

دانشگاه ها پایگاه احزاب نشوند | ترامپ گرفتار اوهام و خیالات است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر علوم تاکید کرد که دانشگاه ها نباید به پایگاه احزاب و جریان های سیاسی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر این که دانشگاه ها باید علم را به عنوان علم دنبال کنند نه یک راه درآمد، اظهار داشت: در حوزه های علمیه علم را برای علم می خوانند، در دانشگا ها نیز باید چنین وضعی حاکم باشد.

وی با بیان این که گردآوری علم مهم نیست، بلکه نوآوری مهم است، تصریح کرد: با نوآوری است که پیشرفت کشور عملی می شود؛ دانشگاه ها باید با نیازهای ملموس مردم رابطه نزدیک داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این که سلسله علومی را بخوانند اما متاع شان در بازار جامعه خریدار نداشته باشد فایده ای ندارد؛ باید رابطه پر رنگی بین علوم دانشگاهی و حل مسائل و نیازهای جامعه و مردم وجود داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دانشگاه ها نباید جناحی شوند، اظهار داشت: دانشگاه ها حق دارند درباره مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، انتقاد کنند، اما نباید به پایگاه و باشگاه احزاب و جریان های سیاسی تبدیل شوند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دخالت و اظهار نظر درباره مسائل مهم کشور از جمله موضوعات سیاسی حق دانشجویان است، دانشجویان درباره موضوعات کشور انتقاد سازنده، مستدل و مؤدبانه و توام با راه حل و راهکار داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ما کشوری اسلامی هستیم، بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اگر دانشجو با مسائل اخلاقی و اسلامی ارتباط نداشته باشد، کار دچار مشکل می شود.

این مرجع تقلید افزود: اگر دانشجو با این روحیه و تفکر رشد کند و تربیت شود، یقینا خدمت به مردم و جامعه اسلامی را بر درآمدهای بیشتر در خارج از کشور ترجیح می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تقویت مبانی دینی در دانشگاه ها تاکید کرد و راه تحقق این مهم را توجه به مفاهیم والای قرآنی دانست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دین تنها برای آخرت نیست، بلکه برای سعادت دنیوی انسان نیز برنامه دارد، اظهار داشت: آیات شریفه «الم یعلم بان الله یری» و «الا بذکرالله تطمئن القلوب» رمز سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رییس جمهور آمریکا گرفتار یک مشت اوهام و خیالات است، اظهار داشت: سرمایه رییس جمهور آمریکا چیزی جز دروغ نیست و در خود آمریکا نیز به این مساله اذعان کرده اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: او به خیال خام خود تصور کرده است که با فشار و تحریم می تواند ایران را پای میز مذاکره بنشاند، در حالی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شما اصلا قابل اعتماد نیستید.

وی تحریم را سلاح انسان های ضعیف دانست و با بیان این که هیچ کشوری تحت فشار و تحریم مذاکره نمی کند، افزود: رییس جمهور آمریکا مذاکره ای که بیش از یک سال برای آن زحمت کشیده شده بود و علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکا، به تصویب شورای امنیت نیز رسیده بود را یکجانبه زیرپا گذاشت و از توافق برجام خارج شد! با این حال چگونه امید دارد کسی با او مذاکره کند؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از آن دسته افرادی که مدام آیه یاس می خوانند، ابراز داشت: به حرف و سخن این عده نباید اعتنا کرد، کشور ما از این برهه ها زیاد پشت سر گذاشته است.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به وزیر علوم تاکید کرد: مسؤولیت شما به عنوان وزیر علوم بسیار حساس و سنگین است، این مسائلی که گفتیم و مورد تاکید خود شما است؛ اگر رعایت شود سبب پیشرفت می شود و آینده روشن خواهد بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادیان
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
دانشگاه های داخل می توانند تصویر امروزی از اسلام ارائه کنند. زیرا تصویر غرب از اسلام کمتر با حقیقت تطابق دارد.
0
0