۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۲۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ فهم بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه نهادینه شود

فرهنگ فهم بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید در بعد نظری، تبلیغی و ترویجی بیانیه گام دوم کار کنیم تا فرهنگ فهم این بیانیه در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه به‌صورت شفاف و گویا مسائل مختلف را طرح کرده و راهکار ارائه داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بیانیه در سه محور همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها قابل تقسیم‌بندی است، افزود: رهبری در این بیانیه قصد دارند همت‌ها را برانگیزانند؛ به همین دلیل هم به همت‌های والای گذشته آفرین گفته و همت‌های آینده را با همت‌های گذشته گره می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ما ملت بلندهمتی داریم؛ زیرا بنا به فرموده رهبری کمتری ملتی در دنیا پیدا می‌شود که چنین انقلابی را به ثمر نشانده و پای انقلاب خود هم بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه همت‌ها و برکت‌ها درواقع رویش‌های انقلاب هستند، افزود: رهبری در این بیانیه هم برکت‌های انقلاب را برشمرده‌اند و هم غفلت‌ها را بیان کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ریزش‌های ما در زیر سایه غفلت‌ها صورت می‌گیرد، غفلت‌ها میدان‌های وسیعی دارند ازجمله اینکه ما به دشمن تکیه کرده و از مبانی خود فاصله بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این بیانیه قرار است انقلاب دوم باشد؛ یعنی انقلابی در انقلاب ایجاد کرده و نگاه‌ها را جدید کند؛ به‌گونه‌ای که نسل‌های جدید به نسل گذشته گره بخورند تا دچار گسست نسل‌ها نشویم.

وی افزود: باید رسانه‌های ما به‌صورت مداوم مباحث مربوط به تحلیل و تبیین بیانیه را مطرح کنند تا در اذهان مردم جای بگیرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید در بعد نظری، تبلیغی و ترویجی این بیانیه کار بکنیم و باید فرهنگ فهم این بیانیه در جامعه نهادینه شود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات