۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۱۰۲۶۵
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

عملکردها در حوزه فرهنگ انفعالی است|مشکلات معیشتی بسترساز مشکلات فرهنگی

عملکردها در حوزه فرهنگ انفعالی است|مشکلات معیشتی بسترساز مشکلات فرهنگی
حجت الاسلام رهبر به سوء استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی برای ترویج ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی انفعالی عمل کرده‌ایم.

حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه رشد ولنگاری فرهنگی و ناهنجاریهای اجتماعی نظیر بدحجابی دو علت دارد، گفت: نخستین علت این معضلات بی توجهی و بی تعهدی مسؤولان به مسأله فرهنگ است، شاهد بی توجهی به مقوله فرهنگ در دوره های مختلف بوده ایم. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگ مبنی بر مکلف بودن 26 دستگاه برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب مورد توجه این دستگاه ها واقع نشد و علمکرد جدی واثرگذاری در این زمینه نداشته‌اند.

حجت الاسلام رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: نهادهایی نظیر نیرو انتظامی که قصد اجرایی کردن این مصوبه را داشتند هم دست تنها بودند و نمی‌توانستند اقدامات جدی داشته باشند، صدا و سیما و دانشگاه‌ها از جمله نهادهایی بودند که مکلف به اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند اما فعالیت جدی و مؤثری نداشتند.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: صداوسیما ما در زمینه عفاف و حجاب دچار غفلت و بی‌توجهی شده است، بی توجهی مسؤولان و سهل انگاری در مسأله فرهنگ که بخشی از آن عفاف و حجاب است یک موضوع و مشکل جدی است و شاهد مظلوم و مغفول واقع شدن فرهنگ اسلامی در کشور هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در مسأله فرهنگ انفعالی عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: صدها رسانه و شبکه‌ ماهواره‌ای مشغول فعالیت علیه فرهنگ اسلامی، دین اسلام و عفاف و حجاب در کشور ما هستند در صورتی که ما در میان تنها تماشاچی بوده و اجازه داده‌ایم دشمن هرکاری که از دستش برمی‌آید به آسانی انجام دهد. ما نسبت به فرهنگ بی تفاوت شده‌ایم و همه در این زمینه مسؤول بوده و باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام رهبر فشارهای اقتصادی و سوء استفاده دشمن از این مشکلات توسط دشمن را دومین عامل مهم در زمینه رشد ولنگاری فرهنگی عنوان کرد و گفت: این معضلات کمک کرد به گستاخ شدن و توانایی سوء استفاده کردن از سوی برخی افراد، اختلاسها و حقوق‌های نجومی و مشکلات معیشتی و مسائلی از این دست باعث شد دشمنان بتوانند از این مشکلات علیه فرهنگ و مسائلی نظیر عفاف و حجاب استفاده کنند.

وی عملکرد بد مسؤولان در عرصه مدیریتی را باعث اثرگذار شدن تبلیغات ضدفرهنگی و ضددینی دشمن دانست و تصریح کرد: باید دستگاه‌های ما به علت و ریشه مشکلات و مسائل ناهنجار فرهنگی توجه کنند، بهترین کار برای مقابله با تبلیغات ضدفرهنگی دشمن این است که مسؤولان با عمل خود فرهنگ ایرانی اسلامی را تبلیغ کنند، اگر رفتارها و عملکرد مسؤولان اصلاح شود شاهد بسته شدن مسیر سوء استفاده دشمنان خواهیم بود.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: پیشنهاد می‌کنم کلیه دستگاه‌هایی که برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله فرهنگ عفاف و حجاب که یک مقوله مهم و پرچم تقابل ما با استکبار جهانی است و باید بانوان و آقایان به آن توجه کنند، به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه کرده و به بازنگری عملکرد خود پیرامون قوانین عفاف و حجاب بپردازند و با عمل کردن و جامه عمل پوشاندن به قوانین مانع رشد ولنگاری فرهنگی و اثرگذاری تهاجم فرهنگی دشمنان شوند.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر ضرورت اجتناب از سیاه نمایی به دلیل بروز مشکلات فرهنگی در کشور، اظهار کرد: مردم ما همواره پشتیبان نظام مقدس اسلامی و ارزشهای دینی بوده‌اند و نباید دچار سیاه نمایی شویم، حضور مردم در عرصه‌های مختلف شاهد بر این موضوع است، باید تلاش کنیم با اصلاح معیشت مردم و پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردم قدردان این مردم بوده و از طریق حمایت از مردم با مشکلات فرهنگی مقابله کنیم./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات