۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۱۰۲۷۴
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

تبلیغ دین نیازمند تحول است | ضرورت تجدید نظر در اعتبارات دستگاه‌های دولتی

تبلیغ دین نیازمند تحول است | ضرورت تجدید نظر در اعتبارات دستگاه‌های دولتی
آیت الله نمازی با تأکید بر خارج شدن از تبلیغ سنتی دین، گفت: کار تبلیغ دین باید به صورت فنی و تخصصی و براساس شرایط زمان، مکان و مخاطب باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دیدار ر ییس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی کاشان به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: همه انبیای الهی از سوی خداوند سبحان برای ارشاد و تعلیم و هدایت انسان‌ها مبعوث شدند.

وی کار تبلیغ را بر اساس زمان و مکان و شرایط مخاطبین متفاوت خواند و افزود: کار تبلیغ دین یک امر تخصصی و فنی است و به تناسب مخاطب، موضوع، محتوا و شرایط تبلیغ متفاوت است.

آیت الله نمازی ادامه داد: در امر تبلیغ دين مخاطب گاهی یک کودک مهد کودک ۳ یا ۴ ساله‌ای است، گاهی یک دانش آموز و نوجوان ۸ تا ۱۴ ساله و گاهی نیز مخاطبان جوان و یا خانم و یا آقا و یا نهاد و سازمان‌ها و گاهی نیز طلاب و ذاکرین اهل بیت (ع) هستند که تبلیغ برای هر یک از این گروه‌ها نیازمند تخصص و موضوع خاصی است.

وی فعالیت تبلیغی سنتی را کافی ندانست و با تأکید بر خارج شدن تبلیغ سنتی دین اظهار داشت: کار تبلیغ دین باید به صورت فنی و تخصصی و براساس شرایط زمان، مکان و مخاطب باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: همانگونه که دروس در سلسله مراتب دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه براساس مقطع تحصیلات متفاوت است و در حوزه از پایه یک تا ۱۰ و سطوح با خارج، فقه با اصول و تفسیر با فلسفه متفاوت و حساب شده است، کار تبلیغ دین نیز باید سلسله مراتب خودش را داشته باشد تا تأثیر گذر باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه در تبلیغات عمومی که مردم و اصناف مختلف مخاطب اصلی هستند کار تبلیغ همچنان با همان شیوه سنتی انجام می‌شود، گفت: مرحوم فلسفی در دهه ۴۰ تبلیغ تمام عیاری داشت و مخاطبان آن از همه اقشار جامعه بودند و تبلیغ وی مورد توجه آحاد مردم قرار داشت که این شکل سنتی بود، اما تبلیغات تخصصی ابزار خودش را دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ درشرایط امروز متفاوت از گذشته و حساس‌تر شده است و دشمن با استفاده از همه امکانات و ابراز‌ها از جمله اینترنت و سایت‌ها و ماهواره‌ها علیه شیعه استفاده می‌کند.

به گفته وی در شرایطی که دشمن از همه امکانات و ابزار‌ها و تجهیزات ماهواره‌ای و اینترنت علیه شیعه استفاده می‌کنند نهاد‌های فرهنگی و تبلیغاتی ما باید به امکانات روز مجهز و مسلح باشند.

امام جمعه کاشان کار تبلیغ دین را نیازمند تخصص و دانش و آگاهی دانست و گفت: این از مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است که امروز برخی بدون تخصص و دانش و آگاهی وارد عرصه مداحی شده و هرکسی به خودش اجازه می‌دهد وارد این عرصه شود و میکروفن را به دست بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات دستگاه‌های دولتی نیازمند تجدید نظر است، افزود: امروز در حالی جشنواره‌های متعددی با هزینه‌های میلیاردی برگزار می‌شود که سازمان تبلیغات اسلامی هزینه‌های اندک ایاب و ذهاب مبلغان اعزامی خود به روستا‌ها را ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در حالیکه برخی نهاد‌ها از حداقل اعتبارات محروم هستند، اما برخی نهادها هزینه‌های سنگین برای سفر‌های تفریحی و هتل‌های چند ستاره و انواع و اقسام غذا‌ها پرداخت می کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
چه تصویر بی کیفیتی.
مگر عکاس ندارید؟
1
0