۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۰۳۰۸
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

وقف منبعی پایدار برای تقویت حوزه های علمیه است

وقف منبعی پایدار برای تقویت حوزه های علمیه است
حجت الاسلام ماشین چیان گفت: وقف بهترین ظرفیت برای رفع بسیاری از مشکلات حوزه‌های علمیه است که نباید نادیده گرفته شود.
حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری در ساری، از وقف به عنوان یک عمل ماندگار در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: وقف ضمن نازل شدن برکات و رحمت الهی موجب نزدیکی انسان به آفریدگار می‌شود.
 
وی با بیان این که وقف به عنوان یک فرهنگ متعالی دینی در قوام و پایداری روح دین در جامعه بسیار اثرگذار بوده است، افزود: امروز بخش مهمی از دوام و بقای دین را مرهون ترویج و گسترش فرهنگ وقف از سوی بزرگان دینی در جامعه هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وقف از فنا و نابودی جلوگیری می‌کند و موجب بقا و ماندگاری می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار و برکاتی که در سایه وقف در جامعه اسلامی ماندگار شده بسیار زیاد است.
 
حجت الاسلام ماشینچیان با اشاره به این که وقف آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی بسیاری را با خود به همراه دارد، بیان داشت: در سایه همین سنت حسنه دینی ثروت به طور متوازن و مساوی در جامعه توزیع می‌شود و فقر از چهره جامعه زدوده خواهد شد.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان این که یکی از برکات ارزشمند وقف در طول تاریخ تقویت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: این سنت ارزشمند دینی با تبلیغ و ترویج صحیح احکام و مبانی آن از سوی علما و روحانیان در طول تاریخ یک پشتوانه مناسب و مطمئنی برای حوزه‌های علمیه بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بخش مهمی از مدارس علمیه در استان در طول تاریخ از پشتوانه موقوفات بهره‌مند بودند، بیان داشت: اما متأسفانه با گذشت زمان و عدم نظارت صحیح، این موقوفات یا به فراموشی سپرده شده یا توسط موقوفه خواران مورد سوء استفاده قرار گرفته ست.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با تأکید براین که امروز حوزه‌های علمیه برای حفظ استقلال خود نیازمند منابع پایداری هستند، خاطرنشان کرد: وقف بهترین ظرفیت برای رفع بسیاری از مشکلات حوزه‌های علمیه است که نباید نادیده گرفته شود.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با اشاره به این که عزم مسؤولان و مدیران حوزه برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه باید بیشتر شود، تصریح کرد: تنها برگزاری جلسات و همایش‌ها نمی‌تواند کمکی به احیاء موقوفات حوزه کند بلکه باید یک عزم جدی در این خصوص وجود داشته باشد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ماجد
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
باید مصرف منابع موقوفات در مسیر صحیح یعنی امور رشد تحصیلی طلاب انجام شود.
0
0
پارسایی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
جمع‌آوری مال و ثروت در ذات بشر وجود دارد و نمی‌شود از آن جلوگیری کرد بنابراین بهترین راه توزیع صحیح ثروت در جامعه، انجام صدقات، انفاق و «وقف» است.
0
0