۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۱۰۳۰۹
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت جدیت بیشتر در احیای موقوفات حوزه های علمیه

ضرورت جدیت بیشتر در احیای موقوفات حوزه های علمیه
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناسایی موقوفات حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: باید جلوی موقوفه خواری در این بخش گرفته شود.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره عزم جدی حوزه برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه، از تشکیل کمیته‌های مشترکی با مجموعه اوقاف استان خبر داد.
 
وی با بیان این که خوشبختانه یک همدلی خوبی میان مجموعه اوقاف و حوزه علمیه به منظور شناسایی، احصاء و احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران وجود دارد، افزود: در همین راستا تاکنون چندین جلسه کاربردی در سطح استان برگزار و نتایج خوبی نیز در پی داشته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از برگزاری جلسات مشترک مدیران مدارس علمیه با رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این جلسات مشترک نیز به منظور شناسایی و احیاء موقوفات مدارس علمیه شهرستان‌ها برگزار و به طور مداوم دنبال می‌شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که با برگزاری این جلسات مشترک میان حوزه و اوقاف، بسیاری از موقوفات مدارس علمیه شهرستان‌ها شناسایی شده است، بیان داشت: امیدواریم با عزمی که در مجموعه اوقاف وجود دارد شاهد احیاء کامل این موقوفات باشیم.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره بر اساس وجوهات شرعیه اداره شده است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در چهل سال اخیر علیرغم نقش محوری که در پیروزی انقلاب داشته، اما هیچ گاه وابسته به دولت‌ها نبوده و تلاش کرده استقلال خود را حفظ کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از علمای ماضی حتی اموال و دارایی‌های خود را وقف حوزه کرده اند، بیان داشت: امروز نیز باید این فرهنگ ارزشمند دینی همانند گذشته مورد توجه مردم قرار گیرد و این وظیفه مبلغان دینی است که مردم را به سمت وقف برای حوزه‌های علمیه سوق دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز نیازمند فرهنگ سازی وقف در عرصه دین و حوزه‌های علمیه از سوی مردم هستیم، خاطرنشان کرد: روحانیت باید اهمیت این امر را در منابر و خطابه‌های خود بیشتر برای مردم تبیین و تشریح کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، موقوفه خواری را یکی از معضلات و مشکلات مهم جامعه عنوان کرد و با بیان این که متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه نیز از سوی افراد سودجو و حتی برخی نهاد‌های دولتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، بیان داشت: باید این موقوفات برای استفاده حوزه‌ها در شرایط امروز جامعه شناسایی و احیاء شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پارسایی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
جمع‌آوری مال و ثروت در ذات بشر وجود دارد و نمی‌شود از آن جلوگیری کرد بنابراین بهترین راه توزیع صحیح ثروت در جامعه، انجام صدقات، انفاق و «وقف» است.
0
0