۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۵۲۱
آیت الله حسینی بوشهری هشدار داد؛

حرکت خزنده دشمن برای ترویج بی حجابی در کشور|مسؤولان مدافع عفاف و حجاب باشند

حرکت خزنده دشمن برای ترویج بی حجابی در کشور|مسؤولان مدافع عفاف و حجاب باشند
امام جمعه قم نسبت به حرکت خزنده دشمن برای ترویج بی حجابی و حیازدایی در کشور هشدار داد و بر ضرورت هم افزایی و بسیج همگانی برای احیای فریضه امر به معروف تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در همایش فعالان عفاف و حجاب استان قم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند غایت و هدف اصلی و اساسی دین بر امر به معروف، نهی از منکر و اقامه حدود الهی استوار است.

وی با اشاره به کلامی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: کسی که امر به معروف می کند، باید از روشی استفاده کند که خدای ناخواسته در قالب امر به معروف، منکری اتفاق نیفتد.

امام جمعه قم تصریح کرد: یکی از وظایف کلیدی و اصلی ما این است که مبلغ دین باشیم و هر چه با دین انس بیشتری می گیریم، باید بیشتر از دین حراست کنیم.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن افزود: مبلغ دین بودن لوازمی دارد و هر کسی نمی تواند مدعی مبلغ دین خدا و آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری شناخت معروف و منکر را یکی از مسائل مهم برای آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و اظهار داشت: اگر کسی با آموزش های قرآن و کلمات نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انس لازم را نداشته باشد، نمی تواند و نمی داند که چه چیزی را می خواهد تبلیغ کند.

وی گفت: بایستی دوره های آموزشی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود تا فعالان این عرصه بتوانند در مقام عمل چارچوب های مربوط به این فریضه را رعایت کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: لازم است که شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم و شناخت لازم را نسبت به آن پیدا کنیم و اگر نتوانیم این شناخت را به موقع تشخیص دهیم، طبیعتاً کارمان گاهی به جای امر به معروف و نهی از منکر، خروجی دیگری خواهد داشت.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می فرماید اگر تو سختگیر بودی و صبر نداشتی و با مردم جامعه مهربان نبودی، این مقدار توفیق نصیب تو نمی شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نگرانی ها نسبت به وضعیت عفاف و حجاب در قم اظهار داشت: چه اتفاقی در قم افتاد که مراجع بزرگوار، علما، متدینین، مسؤولان و ضابطان دستگاه قضایی نگران هستند؟ حرکت خزنده بد حجابی مدتی است که در قم سرعت گرفته است و خیابان های قم، حتی خیابان های یکی دو سال گذشته نیست و چهره شهر را می خواهند برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند، به شکل دیگری عادی سازی کنند؛ چه شده است که رهبر معظم انقلاب در دو نوبت در سخنانی که رسانه ای شد، راجع به قم و مظاهری که در قم ظهور و بروز پیدا کرده، احساس نگرانی می کنند؟

وی با بیان این که فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی، دشمن دارد، گفت: تجربه ثابت کرده که دشمنان به راحتی نمی توانند در کشورهایی که یک سلسله باورها و اعتقاداتی دارند، نفوذ پیدا کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی حریف ما نشدند، حتی نتوانستند یک وجب از خاک پهناور کشورمان را غارت کنند و به فضل خداوند در تحریم اقتصادی هم نمی توانند به جای برسند؛ گر چه تمام ظرفیت خود را به کار انداخته اند و در مسأله تهاجم فرهنگی بسیار سرمایه گذاری کردند.

وی افزود: روزی جامعه متدین ما نگران بودند که چرا در ادارات ما کارمندان زن با وضع زننده ای وارد و خارج می شوند و بخش نامه های رسمی که آن روز از سوی مسؤولان مطرح شد، این بود که به حجاب مراجعین کاری نداشته باشید و نسبت به پرسنل مراکز دولتی کاری سختگیری صورت نگیرد؛ این در صورتی است که در جامعه اسلامی مسؤولان باید مدافع عفاف و حجاب باشند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: مراجع بزرگوار فرمودند اگر در خیابان حریف نمی شوید، به اداره مربوط به خود رسیدگی کنید و چرا نمی توانید به ورودی و خروجی اینها توجهی داشته باشید.

وی گفت: با تمام وجود به عفاف و حجاب جامعه ما حمله می کنند و صحنه هایی دیده می شود و انسان باید اشک بریزد که سگ گردی در برخی از خیابان های قم دیده شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: تنها مراجع، علما، طلاب و خواهران متدینه مسؤول نیستند، بلکه تمام وزارتخانه ها و مسؤولان دولتی مسؤول هستند.

وی افزود: کار نیروی انتظامی در عرصه حجاب و کار مجموعه هایی که در قم این رسالت سنگین را عهده دار شده اند، می ستایم اما همه باید هم افزایی کنیم، به گونه ای که دیگران سوء استفاده نکنند و به روش های خاص دینی مان پایبند باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود هجمه ها حجاب و عفاف اظهار داشت: امروز 260 شبکه ماهواره ای برای حیازدایی تأسیس شده است و هزاران سایت و شبکه اجتماعی مستهجن به زبان فارسی علیه عفاف و حجاب کار می کنند؛ بنابراین کاری که ما می کنیم، به دلیل این که امدادهای الهی را داراست، می توانیم تا اندازه ای کاری انجام دهیم، و گرنه آنها از نظر ظاهر قوی ترین ظرفیت هایشان را در کنار این مسأله آورده اند.

وی با بیان این که نیاز به بسیج مردمی داریم، گفت: به جای این که مغازه دار و عابران در خیابان به حمایت از فرد دین داری که آمر به معروف است، بیایند، با وی برخورد نامناسب می کنند و تا زمانی که این فرهنگ را تغییر ندهیم، در کار امر به معروف خود موفق نخواهیم بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: در راستای حرکتی که در خصوص گسترش امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته، باید اصناف و بازاریان و طبقات مختلف جامعه را مانند این همایش دعوت کنید و بگویید که اگر هم نمی خواهید امر به معروف کنید، لااقل بی تفاوت نباشید و فرد آمر به معروف را تنها نگذارند و یا به دفاع از هنجارشکن بر نخیزند؛ برگزاری چنین نشست هایی بایستی با طبقات مختلف برگزار شود.

وی افزود: تقویت نهادهای متولی مسائل اخلاقی و تقویت مسائل مشاوره ای می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: گاهی آسیب های اجتماعی غیر از بحث حجاب و امثال ذلک، معلول سلسله مسائل دیگر است که اگر راه حلی برای آنها پیدا شود، جلوی این آسیب ها هم گرفته می شود./822/پ201/ق

تعداد بازدید : 2
مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
تبلیغ امر حجاب، محدود بر عالم، طلبه و روحانی نیست، بلکه یک وظیفه عمومی است.
1
0
صبامند
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
دین‌زدایی و سنت‌ستیزی اساس مکتب مدرنیسم است.
1
0
نريمان حسینی زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
اجتماعی بودن حجاب و عفاف و موظف بودن حکومت اسلامی در پاس‌داشت و گسترش آن، به این معنا نیست که حکومت باید بدین منظور از قوه قاهره و اقدامات قضایی و جزایی صرف بهره ببرد، بلکه به استناد ادله قرآنی و فقهی، دولت موظف به اتخاذ نیکوترین طرق دعوت برای اقامه این معروف است.
1
0
فرناز بیدگلی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
متاسفانه اصلاح‌طلبان غرب‌گرا پیشرفت ایران را عبور از سنت‌های دینی میدانند.
1
0
چهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
دشمن برای ترویج بدحجابی در قم برنامه دارد.
1
0
علیا تورانی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
بی حجابی زنان در واقع ظلم به آنان و یک نوع دیکتاتوری محسوب می‎شود.
1
0
Omid
Iran, Islamic Republic of
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
علما باید بدونن که همونطور که از قدرتشون تو سطح کشور استفاده نکردن و کم کم قدرتسون افول کرد، اگر الان توی قم هم (که پایگاه اصلیشونه) از قدرت و نفوذشون استفاده نکنن به زودی همین آخرین سنگرشون رو هم از دست میدن...

این واقعیت تلخیه که باید یه جوری به گوش علما رسوند.

وقتی مظاهر مدرنیته هیبت و عظمت و برتری خودشون رو به رخ جامعه متدینین قم میکشن و کسی دم نمیزنه چطور میتونیم بگیم مردم کمحجاب و بی‌حجاب نشن!!

قدیم توی قم ، افق خیابونها به مناره و گلدسته ختم میشد و توی قم جدید به پاساژهای پرزرق و برق!!

تو قم قدیم خونه‌ها به هم هیچ جوره راه نداشت و الان آپارتمانها رخ به رخ هم بالا میرن و پنجره‌هاشون به اتاق خوابهای ساختمون روبروی اشراف داره.

خب مراجع از اینها خبری ندارن و اقدامی نمیکنن
متدینین هم از مراجع ناامیدن
ماهواره هم که داره کار میکنه
مام که فقط همایش میگیریم

چطور میخوایم اوضاع خوب بشه؟؟
0
0