۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۰۶۴۸
سخنگوی دستگاه قضا خبر داد؛

تصویب ساختار جدید و چابک‌سازی ستاد قوه قضاییه

تصویب ساختار جدید و چابک‌سازی ستاد قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه از تصویب ساختار جدید دستگاه قضایی با هدف چابک‌سازی و کوچک شدن ستاد این قوه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از محورهای شاخص سند تحول دستگاه قضایی، چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد قوه قضاییه بوده است که پس از انجام. مطالعات گسترده، نهایتا ساختار جدید در پایان هفته گذشته به تصویب رئیس محترم قوه قضاییه رسید.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: در این ساختار، برخی معاونت‌ها در هم ادغام شدند و همچنین برخی ادارات کل و مراکز نیز ادغام یا به معاونت های متناسب واگذار شدند؛ به طوری که در ستاد، حدود ۴۰ درصد واحدهایی که مستقیما با رئیس قوه قضاییه سر و کار داشتند، ادغام شدند و مقرر شد که ۲۰ درصد پستهای ستادی حذف و نیروهای شاغل به صف و مراجع قضایی منتقل شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه ساختار جدید از هفته آینده عملیاتی خواهد شد، به برخی از تغییرات ساختاری دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در ساختار جدید، معاونت فرهنگی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادغام می شوند و معاونتی با عنوان معاونت پیشگیری، فرهنگی و امور اجتماعی تشکیل می شود. همچنین مرکز آمار و فناوری اطلاعات در معاونت راهبردی ادغام می شود و معاونت راهبردی و فناوری تشکیل خواهد شد. اداره کل امور بین الملل در ستاد حقوق بشربا عنوان معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر، مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی، مرکز سلامت در معاونت مالی و پشتیبانی، اداره کل روابط عمومی در مرکز رسانه و ... ادغام خواهند شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برنامه های هفته قوه قضاییه نیز اظهار کرد: امسال رویکرد برنامه هایمان متفاوت از سالهای قبل است. جلسات، همایشها و نشستها به جای آنکه تشریفاتی باشد، به جلسات کاربردی تبدیل شده است. نشست سراسری قوه قضاییه نیز روز سه شنبه صبح و بعدازظهر به صورت کاملا کاربردی برگزار خواهد شد. همچنین پیش بینی شده که در کنار سایر برنامه ها، نشست مشترک قوه قضاییه و دولت محترم نیز برگزار شود. البته در اردیبهشت نیز چنین نشستی با قوه مقننه داشتیم. این نشست‌های کاربردی، رویکرد همدلی و هماهنگی را نوید می دهد و ان‌شاءالله برای مردم و جامعه آثار مثبتی خواهد داشت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها نیز گفت: تا کنون نمایندگان متعددی از زندان‌ها بازدید داشته اند؛ چنانکه نمایندگان محترم عضو کمیسیونهای قضایی و امنیت ملی، از زندانهای تهران بازدید کرده اند و سایر درخواست‌ها نیز بررسی و ان شاء الله زمینه آن فراهم خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره برخی جابه‌جایی ها در دستگاه قضایی یادآور شد: تغییراتی در قوه قضاییه انجام شده و اگر هم کسی مرتکب جرم و تخلفی شده باشد، قطعا به آن رسیدگی خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات