۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۰۴۴
حجت الاسلام اهتمام تشریح کرد؛

جزئیات طرح تکریم مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

جزئیات طرح تکریم مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام اهتمام با تشریح طرح تکریم مبلغان، گفت: تحقق امتداد داشتن تبلیغ و ترغیب مبلغان به نوآوری و خلاقیت در تبلیغ از اهداف مهم این طرح است.

حجت الاسلام حامد اهتمام سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به برگزاری طرح تکریم مبلغان با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای بندگی و آشتی با خدای مهربان است. این ایام را روحانیت و مبلغان گرامی غنیمت شمرده و با اعزام به مناطق مختلف به امر مقدس تبلیغ دین و تعظیم شعائر الهی می پردازند.

حفظ کرامت مبلغان در طرح تکریم صورت می‌پذیرد

وی ادامه داد: اگر چه به صورت رسمی یا غیر رسمی در مناسبت‌های تبلیغی گذشته دفتر تبلیغات اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی برای نظارت از فعالیت مبلغان اعزامی خود برای ایشان رابطانی اعزام می کردند که هم از احوال مبلغ با خبر و هم از کیفیت عملکرد وی و رضایت مخاطبان مطلع شوند. لکن برای مبلغان این فعالیت ارزیابی جنبه مثبت کمتری داشته و با توجه به ضرورت نظارت و ارزیابی بر فعالیت مبلغان با حفظ کرامت ایشان و حذف سایه منفی نظارت بر عملکرد مقدس ایشان با عنوان تشویقی، رقابتی تکریم مبلغان برتر انجام می پذیرد.

حجت الاسلام اهتمام با تأکید بر ضرورت شناخت نقاط قوت و توانمندی‌های مبلغان، اظهار کرد: از این رو دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای متولی اعزام مبلغان به عنوان نهادهای حمایت کننده از مبلغان دینی جهت کرامت بخشی بیشتر و امتداد تبلیغ مبلغ در همین منطقه ، به تکریم ایشان در منطقه بپردازد. این طرح از تاریخ 29 اردیبهشت 1398 آغاز و تا 2 خرداد 1398 در اولین مرحله در پنج شهرستان استان اصفهان انجام شد.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: لزوم تعامل بیشتر مبلغان با منطقه تبلیغی و مخاطبان خود، لزوم استمرار امر مقدس تبلیغ در منطقه به جای مناسبتی و فصلی بودن این امر در این برهه از جنگ نرم دشمن، لزوم تقویت روحیه جهادی مبلغان با عرض خدا قوتی از خادمان خود در منطقه تبلیغی و در حین تبلیغ و لزوم نظارت کریمانه بر عملکرد تبلیغی مبلغان، از جمله ضروریاتی است که موجب برگزاری طرح تکریم مبلغان است.

ارزیابی و تشویق مبلغان در طرح تکریم صورت می‌پذیرد

حجت الاسلام اهتمام پیرامون اهداف طرح تکریم مبلغان، تصریح کرد: تکریم مبلغان اعزام شده در مناطق تبلیغی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای امتداد تبلیغ، امتداد هدفمند تبلیغ مبلغان در منطقه، تقویت بخشی روحیه جهادی مبلغان در امر تبلیغ، ارزیابی مبلغان اعزام شده در مناسبت ها با حفظ کرامت مبلغان، ترغيب و تشويق مبلغان به نوآوري و خلاقيت تبلیغی، از جمله اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به ابتکار و نوآوری در ایجاد طرح تکریم مبلغان، اظهار کرد: تشویق مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ترغیب مبلغان به خلاقیت و ابتکار در مسأله تبلیغ، ایجاد تعامل بیشتر و بهتر با ائمه جمعه و نهادهای مرتبط با حوزه تبلیغ، از جمله ابتکاراتی است که در این طرح شاهد هستیم.

حجت الاسلام اهتمام پیرامون شرایط انتخاب مبلغان برتر، عنوان کرد: مبلغانی که بیشترین حضور در یک مکان تبلیغی در منطقه داشته‌اند، مبلغانی که بیشترین اثر گذاری در منطقه تبلیغی خود تا کنون داشته‌اند، مبلغانی که فعالیت نو و خلاقانه در عرصه تبلیغ داشته‌اند به عنوان مبلغان برتر در این طرح در نظر گرفته شدند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات