۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۱۱۰۶۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالان عرصه حجاب و عفاف مراقب باشند سوژه به دست دشمنان ندهند

فعالان عرصه حجاب و عفاف مراقب باشند سوژه به دست دشمنان ندهند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حاشیه هایی که دشمنان در مورد حجاب ایجاد می‌کنند کاملا برنامه ریزی شده است؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم سوژه به دست بدخواهان ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، سه شنبه شب در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با اشاره به حملات ناجوانمردانه برخی بدخواهان و گمراهان به موضوع حجاب و عفاف، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور برخی تلاش می‌کنند حجاب و عفاف را به سمت امنیتی شدن ببرند و به همین دلیل هم حواشی مربوط به موضوع حجاب و عفاف و اعتقادی و اجتماعی را پررنگ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: داستان‌هایی که دشمنان و بدخواهان در مورد حجاب و عفاف ایجاد می‌کنند با هدف خاص است؛ ازاین‌رو در نمایشگاه حجاب و عفاف استان باید کاملاً مراقب باشیم تا سوژه به دست بدخواهان و دشمنان ندهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: افراد فعال در این نمایشگاه باید سعه‌صدر بالایی داشته باشند و در تعامل با مراجعه‌کنندگان بیش از پیش مراقب رفتار و گفتار خود باشند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت جذب نیرو برای فعالیت‌های مرتبط با عفاف و حجاب، اضافه کرد: از خواهران و برادران فعال در فضای مجازی انتظار می‌رود درزمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت ویژه فعالیت کرده و در این راستا اقدام به جذب نیروی فعال کنند.

رضا ریحانی، معاون طرح و برنامه بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی، هم در این نشست، اظهار کرد: باید در راستای برگزاری شایسته نمایشگاه عفاف و حجاب در استان از ابزارهای رسانه‌ای به نحو احسن بهره برده و همچنین از ظرفیت فضای مجازی هم به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا صداوسیما به‌صورت مستقر در نمایشگاه اقدام به پوشش خبری این برنامه می‌کند؛ اما باید بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها تنها به موعد برپایی نمایشگاه محدود نشود.

ریحانی در ادامه با بیان اینکه برای تغییر و تحول در جامعه باید گفتمان ایجاد شود، گفت: الآن در فضای جامعه امروز نسبت به مسائل عفاف و حجاب شبهات سنگینی وارد می‌شود که تمام این شبهات پاسخ‌های مستدل و درست دارد اما یا به این شبهات پاسخ داده نشده یا اگر هم پاسخ داده شده، این پاسخ‌ها برد رسانه‌ای نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه باید در این زمینه از تجربیات موفق استفاده شود، اضافه کرد: الآن یکی از معضلات اصلی جامعه ما عفاف و حجاب است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه با چند لایه به موضوعات حجاب و عفاف برمی‌گردد؛ ازاین‌رو هر اندازه درزمینهٔ حجاب و عفاف فعالیت شود به همان میزان اثرات مثبت آن در سایر بخش‌های جامعه هم ملموس خواهد بود.

ریحانی خاطرنشان کرد: در این راستا باید محتوای گفتمان‌ها به‌اندازه‌ای قوی باشد که برد رسانه‌ای مناسبی داشته باشد و بر روی مخاطبان تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته انتخاب محتوا برای انتخاب و تهیه محتواهای مربوط به نمایشگاه حجاب و عفاف استان، اظهار کرد: باید این کمیته بر روی محتواهای ارائه شده در این نمایشگاه نظارت ویژه داشته باشد تا از آسیب‌ها و تبعات نامناسب برخی پیام‌ها و محتواهای مرتبط با این نمایشگاه جلوگیری شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات