۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۸۱۳
عضو كميسيون تحقيقات مجلس:

ترامپ و آمريكا منفعلانه از كنار سقوط پهپاد گذشتند + فیلم

ترامپ و آمريكا منفعلانه از كنار سقوط پهپاد گذشتند + فیلم
ساداتي نژاد گفت: ترامپ و آمريكا منفعلانه از كنار سقوط پهپاد گذشتند كه اين نشان دهنده پذيرفته شدن ايران به عنوان يك كشور مقتدر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز در نشست با خبرنگاران، گفت: بعد از پذیرفتن نخست وزیر ژاپن و برخورد مقتدرانه رهبر معظم انقلاب با نامه ترامپ رییس جمهور آمریکا سبب شد ترامپ به عنوان نماد بی تعهدی در آمریکا و جهان معرفی شود.

وی افزود: بی تعهدی آمریکا در مذاکرات و برجام منشا یک حرکت جدید در حوزه ارتباطات بین ایران و آمریکا شد و مشخص کرد که چرا رهبر معظم انقلاب حاضر به شنیدن و پذیرفتن و حتی دادن پیامی به رییس جمهور آمریکا نشد.

به گفته وی عدم پاسخ به نامه ترامپ و نپذیرفتن مذاکره، موضع شفاف ایران را به جهان نشان داد تا ثابت شود در مقابل افراد مغرور و خودخواهی که به آن‌ها هیچ اعتمادی نیست و به راحتی تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند لزومی ندارد رهبر معظم انقلاب با آن‌ها وارد معامله و مذاکرده شود.

ساداتی نژاد در ادامه به اقتدار موشکی ایران و سخنان تحقیر آمیز مبنی بر فتوشاپ بودن موشک‌های ایرانی از سوی مقامات آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتداری را که سپاه در ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا داشت می‌تواند تکمیل کننده این پیام باشد که این دیدگاه رهبری و ملت ایران بود که توانست اقتدار ایران را به منصه ظهور برساند.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس گفت: کشوری که در مقابل مذاکره خفت بار و پیام تحقیرآمیز دشمن ایستادگی می‌کند، در عرصه عمل نیز با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته و گران قیمت آمریکایی ثابت می‌کند در عرصه عمل نيز با همان شجاعت و اقتدار عمل می‌کند.

وی ادامه داد: ساقط کردن پهپاد آمریکایی از دو منظر مهم است یکی اينكه وقتی ايران مقتدرانه حرف می‌زند در عمل نیز اگر کسی قصد تجاوز به حریم زمینی و هوایی اش را داشته باشد مقاومت می‌کند و به جهان ثابت می‌کند پیام‌های رهبری در حد حرف و شعار نیست بلکه اقتدار رهبری را در عرصه عمل نیز می‌توان شفاف دید.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: دشمن باید به این موضوع جدی توجه داشته باشد که ایران اجازه کوچکترین تجاوزی را در خاک و در محدوده جغرافیایی مرز‌های هوایی و دریایی خود به هیچ دشمنی نخواهد داد و این ادعا را ثابت کرده ایم که هر حرفی بزنیم به پای آن ایستاده ایم.

ساداتی نژاد دومین دستاورد سرنگونی پهپاد آمریکایی را اقتدار نظامی و تکنولوژی نظامی ایران دانست و عنوان کرد: با سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی که یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی پهپادی دنیا و یکی از گرانقیمت‌ترین تجهیزات نظامی دنیا است نشان داد ایران به درجه‌ای از پیشرفت تکنولوژی رسیده که می‌تواند چنین پهپادی با آن ابعاد و تکنولوژی پیشرفته و پیچیده را هدف قرار داده و ساقط کند.

عضوکمیسیون تحقیقات مجلس همچنین استیصال برخورد آمریکا با ایران بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی را سومین دستاورد خواند و افزود: امروز بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی شاهد بهم ریختگی فوق العاده‌ای در حوزه دیپلماسی و برخورد با رییس جمهور این کشور در آمریکا پیش آمده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: ترامپ هیچگاه پیش بینی چنین اتفاقی را نکرده بود و این استیصال سبب شد حرف‌های مختلفی زده شود و  نهایتا ترامپ و آمریکا منفعلانه از کنار سقوط پهپاد آمریکا گذشتند که این نشان دهنده پذیرفته شدن ایران به عنوان یک کشور مقتدر است و دشمن در رفتارهایش نشان داده ایران کشوری نیست که بتوانند با آن احساسی برخورد کنند.

به گفته وی، ترامپ شخصیت فوق العاده هیجانی و احساسی است و برای همین است که قوه عاقله آمریکا او را از هرگونه حرکت احساسی بازداشته است.

ساداتی نژاد گفت: اگر کسی می‌خواهد در شرایط کنونی سیاست‌های ایران را در حوزه برجام و تحریم و مذاکره بشناسد باید چگونگی برخورد رهبری با نامه ترامپ و ساقط کردن پهپاد آمریکایی را با هم و در کنار هم تحلیل کند./۱۳۰۷/پ210/ب
تعداد بازدید : 10
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات