۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۱۱۸۴۰
طی احکامی از سوی آیت الله طباطبائی نژاد صورت گرفت؛

انتصاب رییس و اعضای جدید شورای مرکزی کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان

انتصاب رییس و اعضای جدید شورای مرکزی کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان
مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان طی حکمی رییس و اعضای جدید شورای مرکز کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، طی حکمی رییس و اعضای جدید شورای مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان را منصوب کرد.

در قسمتی از این احکام آمده است: حوزه دیرپا و پربرکت اصفهان همواره در عداد کانون‌های مهم تولید علم و اندیشه و مأمن عالمان و دانشوران بزرگ در جهان اسلام و به ویژه عالم تشیّع بوده و ثمرات و برکات خویش را به جامعه دینی و ایمانی عرضه کرده است.

پویایی و پایایی این حوزه مقدّسه نیازمند ارایه راهکارها و تدوین و اجرای فرآیندهای مناسب علمی و پژوهشی و گشودن راه‌های تازه است که ایجاد «دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی» از آن زمره است.

بی‌تردید سنّت دیرینه عالمان حوزوی از آغاز تا امروز بر پایه تضارب آرا بوده و این منهج استوار از مراحل آغازین تحصیل تا سطوح عالی دانش اندوزی در حوزه و بیش از همه در فقه و اصول و در سده‌های پیش در سایر علوم معقول و منقول تبلور داشته است.

پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایجاد و تقویت فضای تضارب آراء و آزاد اندیشی در مراکز علمی و پژوهشی، به ویژه حوزه های علمیه به عنوان اصلی ترین متولی تبیین و نشر آموزه ها و معارف نورانی اسلام به ویژه تأکید معظّم له بر رعایت معیارهای صحیح آزاد اندیشی و مهم‌تر از همه نقطه تعادل میان مرزشکنی و تحجّر و در راستای تداوم فعالیت های دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان، رییس و اعضای جدید این شورا به مدت دو سال منصوب می نمایم.

طی این حکم حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان به عنوان رئیس شورا و حجج اسلام محسن جلالی، علیرضا باطنی، عبدالرسول احمدیان، سید حسین مؤمنی، غلامرضا بهرامی، عبدالامیر خطاط، محمد جواد شفیعیان و جناب آقای فریبرز راهدان به عنوان اعضای شورا تعیین شدند.

لازم به ذکر است دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان در پاییز 1390 با حکم حضرت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد‌(زیدعزه) در مدرسه صدر بازار تشکیل و پس از آن به طور جدی و با همکاری بی‌دریغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان این امر مهمّ پیگیری شد.

از سال 1390 تاکنون بیش از 140 کرسی آزاداندیشی، نقد، و نظریه پردازی با موضوعات مختلف در مدارس و مراکز حوزوی حوزه علمیه استان اصفهان برگزار شده است./1304/د101/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات