۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۱۸۷۳
تحقق سخن سید نصرالله

مقام صهیونیست: موریانه از داخل ما را می‌جود

مقام صهیونیست: موریانه از داخل ما را می‌جود
یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی اعلام کرد «اسرائیل مانند خانه‌ای است که با دیوارهای محکم حمایت می شود اما موریانه از داخل در حال جویدن آن است».

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از فرار ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی مشهور خود در «بیت‌جبیل» (واقع در جنوب لبنان) اعلام کرد «اسرائیلی که سلاح اتمی دارد و دارای قوی‌تری نیروی هوایی در منطقه است، سست‌تر از خانه عنکبوت است».

بر اساس گزارش وبگاه «رأی‌الیوم»، این جمله نصرالله از اذهان صهیونیست‌ها و سران آنها پاک نشد و امروز پس از گذشت 19 سال «عاموس گلعاد» ژنرال بازنشسته و رییس پژوهشگاه «هرتزلیا»اعلام کرد «اسرائیل مانند خانه‌ای است که با دیوارهای محکم حمایت می‌شود اما موریانه از داخل در حال جویدن آن است».

گلعاد پیش‌تر سمت‌هایی مانند رییس هیأت سیاسی و امنیتی وزارت جنگ، رییس بخش پژوهش‌ها در اطلاعات این رژیم، هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه و رییس بخش امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را بر عهده داشته و امروز علاوه بر ریاست سلسله کنفرانس‌های هرتزلیا، رییس بخش پژوهش‌های سیاسی و راهبردی (IPS) را بر عهده دارد.

نشست هرتزلیا که دو روز پیش در فلسطین اشغالی آغاز شده به مسائلی مانند ایران، آینده نزاع با فلسطینی‌ها و مسائل دیگری مربوط به امور داخلی این رژیم می‌پردازد.

کارشناسان امنیتی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله در حال حاضر حدود 130 هزار موشک و راکت با بردهای مختلف از 10 تا 500 کیلومتر در اختیار دارد. صهیونیست‌ها معتقدند با تجهیز ارتش به موشک‌های نقطه‌زن، می‌توانند مواضع مقاومت در شهرهای لبنان و همچنین داخل نوار غزه را بهتر هدف قرار دهند.

اخیرا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۱ روزه (سال ۲۰۰۶) در برابر تل‌آویو، تقویت زرادخانه موشکی و کسب تجربه جنگ‌های نامنظم در سوریه نوشت که هرچند ارتش اسرائیل خود را برای نبرد دیگر آماده کرده اما مقامات پیشین ارتش درباره آمادگی نیروی زمینی تشکیک می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۶ لبنان را با این حس ترک کرد که گویی فرصت فوق‌العاده‌ای را از دست داده است و از زمان در حال مقدمه‌چینی برای جنگ بعدی در مرزهای شمالی است. یکی از بخش‌های این آماده‌سازی شامل مقصر خواندن لبنان به‌دلیل شروع جنگ و تلاش برای وارد کردن صدمات سنگین به آن است»/847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات