۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۲۱۹۴

خشم مسلمانان عربستان از وهابیت در پی برنامه های ساحل جده

خشم مسلمانان عربستان از وهابیت در پی برنامه های ساحل جده
مسلمانان عربستان همزمان با برگزاری برنامه های هیأت تفریح و سرگرمی در ساحل جده، خشم خود را از وهابیت ابراز داشتند و گفتند که «جاهلیت» به کشورشان بازگشته است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، در پی اباحی گری و اسلام زدایی در عربستان از سوی آل سعود، مسلمانان این کشور خشم خود را از وهابیت ابراز داشتند و اعلام کردند که نصب یک نماد آمریکایی مانند مجسمه آزادی در 90 کیلومتری مکه مکرمه اقدام غیرمناسب است.

به نوشته وبسایت خبری الخلیج آنلاین، هیأت وهابی تفریح و سرگرمی در حالی برنامه های غیراخلاقی خود را تحت عنوان جشنواره «موسم جدة» در این شهر برگزار می کند که مسلمانان عربستان نام آن را موسم فساد گذاشته اند و گفتند که «جاهلیت» به کشورشان بازگشته است.

شهروندان مسلمان عربستان از آنجا که جده نزدیک مکه مکرمه، مقدس‌ترین شهر مسلمانان است، حضور خواننده زن آمریکایی در این شهر را غیرمناسب عنوان کردند و سخت گیری های مفتیان وهابی درباره رعایت شوؤنات اسلامی را به باد انتقاد گرفتند.

جشنواره مذکور از هشتم ژوئن تا هجدهم جولای به مدت چهل روز در ساحل جده در غرب عربستان بر پاست و میزبان گروه ها، ورزشکاران و سلبریتی های عربی و غربی بخصوص آمریکایی است و مجسمه آزادی نیز در این شهر برای استقبال از آنها نصب شد. /983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
جاهلیت سعودیها ذاتیه و رفتنی نیست...
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
احسنت
1
0
امیری حسین و نعم الامیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
در قرآن آیه 35 از انفال درباره اهل جاهلیتقریش مکه فرموده است: وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِنْدَ الْبَیتِ إِلَّا مُكَاءً وَتَصْدِیةً. و نمازشان در خانه ‏‏‏‏خدا جز سوت كشیدن و كف زدن نبود.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
تفریح و سرگرمی نباید مانع یاد خدا شود. خانه محترم كعبه هر وقت به خاطر جلوگيرى اشخاصى متروك بماند مؤاخذه و عذاب الهى را به بار مى‏آورد، امیر المومنین امام على (ع) هم در يكى از وصيتهايش فرموده:" اللَّه اللَّه فى بيت ربكم فانه ان ترك لم تنظروا"
1
0
الیس الصبح بقریب
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
در تاريخ مى‏خوانيم كه گروهى از اعراب در زمان جاهليت به هنگام طواف خانه كعبه لخت مادرزاد مى‏شدند، و صوت مى‏كشيدند و كف مى‏زدند و نام آن را عبادت مى‏گذاشتند.
2
0
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
هنگامى كه انسان صفحات تاريخ عرب جاهلى را و رق مى‏زند و قسمت‏هايى را كه از آن در قرآن آمده مورد بررسى قرار مى‏دهد مى‏بيند با كمال تعجب در عصر ما كه به اصطلاح عصر فضا و اتم نيز است كسانى هستند كه با تكرار اعمال زمان جاهليت خود را در صف عبادت كنندگان مى‏پندارند.
در مناطقی از ایران نیز
آيات قرآن و گاهى اشعارى كه در مدح پيامبر ص و على ع است با نغمه‏هاى موسيقى توأم مى‏كنند و حركاتى شبيه رقص به سر و گردن و دست‏هاى خود مى‏دهند، و نام آن‏ را بزرگداشت اين مقدسات مى‏گذارند، اين اعمال گاهى به نام و جد و سماع و زمانى به نام ذكر و حال و گاهى به نامهاى ديگر در خانقاهها و غير خانقاهها انجام مى‏گيرد.
اسلام از همه اين كارها بيزار است و اين اعمال نمونه ديگرى از اعمال جاهلى است.
1
0
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
در میان روشنفکران غرب‌گرا، طیف وسیعی وجود داشت که در نوشته‌هایشان مدعی ارتباط و یگانگی اسلام با همه‌ی مفاهیم غربی شده بودند . قطعاً این افراد از روی اعتقاد و یا شناخت کامل اسلام، این اظهارات را بیان نمی‌کردند، بلکه محرک آنها قطعاً معذورات و یا محدودیت‌هایشان بوده است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
وقتی مردم دربارۀ خواسته‌شان مردد هستند یا برایشان مهم نیست به چه می‌رسند، دولت می‌تواند دیدگاه خود از زندگی نیک را تحمیل کند
0
0