۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۱۲۲۷۰
شیخ ماهر عبدالرزاق در گفت وگو با رسا:

امت اسلامی با اقدامات ستمکارانه علیه شیخ زکزاکی مقابله کند

امت اسلامی با اقدامات ستمکارانه علیه شیخ زکزاکی مقابله کند
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با اشاره با اقدامات ستمکارانه ارتش نیجریه علیه شیخ زکزاکی، بیان داشت که امت اسلامی با اقدامات ستمکارانه علیه ایشان مقابله کند.

شيخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به وخامت اوضاع شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بیان داشت: هر گاه شاهد سکوت مجامع بین المللی در ارتباط با نقض حقوق بشر باشیم، باید به دنبال دخالت های پشت پرده آمریکا باشیم؛ زیرا جامعه بین المللی و بسیاری از سازمان های حقوق بشر امروزه به فرمانبردار آمریکا تبدیل شده اند. از این رهگذر، هر گاه حقوق عالمان دینی از جمله شیخ زکزاکی و دیگر عالمانی که اسلام حقیقی را به امت اسلامی عرضه می کنند، نقض شود و علیه آنها جنایت صورت گیرد، جامعه بین المملی و سازمان های حقوقی دست بسته می نشینند بی انکه اقدامی در حمایت از آنها صورت دهند.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با اشاره به نقش عربستان سعودی در جنایت های ارتش نیجریه علیه شیخ زکزاکی، خاطر نشان ساخت: عربستان در فتنه انگیزی و پیش‌بردن برنامه هی آمریکا و توطئه هایش علیه امت اسلامی دست دارد و در نیجریه، سوریه، عراق و یمن برادری را میان مسلمانان هدف قرار می دهد و به ابزاری برای اجرای طرح های صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است. مسلمانان باید در مقابل دخالت های سعودی که منجر به اقدامات سختی علیه شیخ زکزاکی شده است بایستند؛ زیرا مقامات آل سعود همان فتنه انگیزی را در نیجریه انجام می دهند که در دیگر کشورهای عربی و اسلامی نیز به آن می پردازد تا آزادی و کرامت انسانی مسلمانان را آماج حمله قرار دهد.

 شيخ ماهر عبدالرزاق ادامه داد: اقدامات ارتش نیجریه علیه شیخ زکزاکی بیانگر ستمدیدگی محور مقاومت و عالمان آن است. با اینکه شیخ زکزاکی به مسلمانان نیجریه خدمت می کند و با بردباری و مجاهدت به شیعیان این کشور یاری می رساند، ولی قربانی سیاست های ویرانگر و ستم‌پیشگی آمریکایی-صهیونیستی قرار گرفت. این در واقع شگرد آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روان آنها در منطقه است که با اتخاذ سیاست های ستمکارانه مسلمانان جبهه مقاومت را هدف قرار می دهند و ایران اسلامی که از آنها حمایت می کند ر ا هدف گرفته اند و از هر سمت و سویی به آن فشار می آورند. ولی بدانند که محور مقاومت با وجود همه این فشارها همچنان به مسیر خود در دفاع از عقیده و خط مشی های خود ادامه می دهد و هدف قرار گرفتن آن به این دلیل است که از عزت امت اسلامی دفاع می کند، ولی اینک محور مقاومت در یک خندق علیه استکبار جهانی به رهبری آمریکا، قرار گرفته است و نخواهد توانست مقاومت را به زانو درآورد./983/ب

ارسال نظرات