۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۱۲۳۷۲
یادداشتک؛

آیا "دوست دارم" مجوز هر کاری است

آیا
حجاب ملایم یعنی هر انسانی چه مرد باشد و چه زن، پوشش سازگار دارد و گرنه بهانه هوا گرم است، دلیل بی‌حجابی نیست.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | سیدتقی نوری

خودجوش و با برنامه ریزی دقیق، نشستی بنام حجاب کعبه ترتیب دادیم. از شما چه پنهان؛ نام جلسه وام دار یک گفته سنجیده بود: «اگر به پاکی کعبه هم که باشی، باید هم حجاب داشته باش». [۱]در اطلاع رسانی گفتیم و نوشتیم: حضور برای همه آزاد است. نکته جالب ماجرا این بود که تمام گمانه‎زنی‎هایمان وارونه شد. در روز نشست؛ استقبال مخالفان که پرشور از آب در آمد. با حجاب‎ها گویا اطلاعیه را ندیده و نشنیده بودند. سالن هم جای سوزن انداختن نبود.

دلیلی ندارم؛ دوست دارم این جور باشم

جلسه با پخش عطر آیات وحی آغاز شد. مجری برنامه بعد از خوش آمدگویی ادامه داد؛ لطفا یکی از موافقان بی‎حجابی، روی جایگاه تشریف بیاورد و دلایل مخالفتش با حجاب را بیان کند. خانمی تحصیل‌کرده آمد و تنها گفته او دو جمله شد:  دوست دارم این طوری باشم. دلیلی در کار نیست!

پاسخ ما

انسان، انسان نیست اگر دوست دارم از قابلیت‌هایش حذف شود، بلکه نیسان است. (خنده حضار). گفتن دوست دارم، مجوز انجام هر عملی نیست. آدمی خوش دارد کارگر خیلی از کار‌ها باشد. آیا می‌توان به او گفت: چون علاقه داری برو و آن‌ها را انجام بده؟ می‌خواهم‌ها و نمی‌پسندم‌ها با مقیاس الله تنظیم می‌شود و نه با دوست دارم‎هایمان (صدای کف زدن حاضران)

جایزه نوبل

پوشش که معتبرترین جایزه عرش است به نیک‌آفریده گیتی، تعلق گرفت. خورشید حجاب، آلودگی نگاه‌های هرز را می‌زداید. حلاوت پوشش، زن را به معراج محبت از جنس مهربانی خدا می‌رساند. گوهر عرشی حجاب، جایزه نوبل، ابل و بوکرمَن را به فرش کوباند.

حجاب سازگار

جنون در سرعت، و سقوط در دره، ترادف دو واقعیت‎اند و لاک‎پشتی طی مسیر کردن، یعنی سر وقت به مقصد نرسیدن. عقیده بی‎طعم آن است که بگویند مرد اگر پوشش نداشت چندان اهمیت ندارد. اما نه شرقی و نه غربی فقط حجاب ملایمی. حجاب ملایم یعنی هر انسانی -چه مرد باشد و چه زن- پوشش سازگار دارد و گرنه بهانه هوا گرم است دلیل بی‌حجابی نیست./918/ی704/س

۱. جملات بی رنگ ص ۱۵

ارسال نظرات