۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۲۶۸۱
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران:

تلبس طلاب عرصه جدیدی برای علم آموزی، تهذیب و تبلیغ است

تلبس طلاب عرصه جدیدی برای علم آموزی، تهذیب و تبلیغ است
حجت الاسلام قائمی گفت: طلاب با پوشیدن لباس مقدس روحانیت وارد عرصه و میدان جدیدی از علم آموزی، تهذیب و تبلیغ خواهند شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه تلبس حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل، پاسخگویی به نیاز‌های دینی جامعه را یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان عنوان کرد و گفت: طلاب با پوشیدن لباس مقدس روحانیت دارای یک مسؤولیت مهم اجتماعی در جامعه می‌شوند.
 
وی به آثار معنوی تلبس اشاره کرد و افزود: به دلیل انتساب لباس مقدس روحانیت به پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع)، طلاب معنویت حاصل از این انتساب را در دوران طلبگی به خوبی حس می‌کنند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که زندگی طلبگی با فرازو نشیب‌هایی ممکن است همراه باشد، خاطرنشان کرد: کسی که وارد این عرصه مهم می‌شود باید سعه صدر، خلق نیکو و اخلاق حسنه اسلامی را همواره مورد توجه قرار دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید سطح تعامل و ارتباط خود را با مردم تقویت کنند، بیان داشت: وجه تمایز روحانیت شیعه در طول تاریخ ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم بوده که امروز نیز باید حفظ شود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ارتباط نزدیک با مردم موجب عصبانیت و هراس دشمنان دین و انقلاب است، خاطرنشان کرد: دشمن تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم جدایی مردم از روحانیت برای نفوذ و سلطه بر جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که پوشیدن لباس روحانیت، وظیفه و رسالت یک طلبه را دو چندان می‌کند، تصریح کرد: طلبه‌ای که ملبس می‌شود وارد یک عرصه و میدان جدیدی از علم آموزی، تهذیب و تبلیغ خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ جایگاه و شأن لباس روحانیت بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره می‌کوشند تا با یافتن نقاط ضعفی از طلاب و روحانیان، هجمه‌های گسترده تبلیغاتی را علیه این قشر اثرگذار جامعه اسلامی آغاز کنند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پوشیدن لباس روحانیت باید موجب رشد علمی و اخلاقی طلبه شود، تصریح کرد: پوشیدن لباس مقدس روحانیت، مقدمه‌ای برای گام‌های مؤثر در عرصه طلبگی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات