۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۱۲۷۸۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تبیین فرهنگ زکات در خانواده‌ها یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است

تبیین فرهنگ زکات در خانواده‌ها یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است
امام جمعه شهرکرد، تبیین فرهنگ زکات در خانواده‌ها را یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور بیان کرد و گفت: باید فرزندان از سنین نوجوانی با احکام دین مبین اسلام آشنا شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در نشست شورای زکات استان که با حضور اعضا به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایام الله دهه کرامت بهترین فرصت برای استحکام پیوند با خاندان عصمت و طهارت است، گفت: به یقین دهه کرامت، دهه بهره گرفتن از کرامت ائمه اطهار (ع) و اندیشه در سیره و سبک زندگی آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع زکات در نزد خداوند متعال اظهار کرد: متأسفانه نتوانسته ایم این جایگاه را به خوبی برای مردم تشریح و تبیین کنیم که این امر مهم یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های متولیان بحث زکات است.

وی آشنایی هر چه بیشتر مردم با جایگاه پرداخت زکات در نزد پروردگار متعال را سبب رشد همه جانبه این فریضه الهی دانست و ابراز کرد: باید فرهنگ پرداخت زکات در بین عموم مردم بیش از پیش فراگیر و نهادینه شود؛ این یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز جامعه است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مردم برای تبیین زکات نیازمند مشوق و گوینده هستند، خاطرنشان کرد: باید به میان مردم برویم و فکر و ذهن آن‌ها را تصاحب کنیم که به یقین نقش روحانیت در این راستا کاربردی و غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری از دیرباز محب اهل بیت (ع) بوده اند، افزود: افزایش میزان زکات فطره در سال جاری نشان داد که اگر به میان مردم برویم و جایگاه پرداخت زکات برای آن‌ها به خوبی تشریح شود، قطعا مردم استقبال خواهند کرد چراکه دارای فطرت پاک الهی هستند.

وی با بیان اینکه برای رشد میزان زکات فطره در استان هنوز ظرفیت وجود دارد، تصریح کرد: باید همه گروه‌های تبلیغی و جهادی نسبت به مسأله زکات توجه ویژه داشته باشند و با استفاده از ابزار‌های خود به تبیین این جایگاه در بین مردم و کشاورزان بپردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تبیین فرهنگ زکات در خانواده‌ها را یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور بیان کرد و گفت: باید فرزندان از سنین کوچکی و نوجوانی با احکام دین مبین اسلام آشنا شوند.

وی در پایان بر رونق کشاورزی و حمایت از کشاورزان استان تأکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید عرصه را برای رونق کشاورزی در استان مهیا کرده و نوسانات در تولید گندم را کنترل کند.

در ابتدای این نشست نیز علی ملکپور با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: برخی از دستگاه‌های متولی از جمله دانشگاه ها، سازمان تبلیغات و جهاد کشاورزی حمایت‌های خوبی در راستای فرهنگ سازی و افزایش میزان زکات در استان داشته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از انعقاد تفاهم نامه با مؤسسه وفاق سبز علوی در راستای محرومیت زدایی از استان خبر داد و افزود: احداث مسکن، تأمین جهیزیه و فعالیت‌های فرهنگی در نقاط محروم استان از جمله تعهدات این مؤسسه خیریه است.

ملکپور اظهار کرد: تأمین کالا‌های اساسی هفت جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیون تومان و تعمیر و بازسازی ۳۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان از فعالیت‌های مؤسسه وفاق سبز علوی در چهارمحال و بختیاری بوده است./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات