۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۱۲۸۳۹
مجاهدی:

دبیرخانه دائمی شعر کرامت تشکیل شود

دبیرخانه دائمی شعر کرامت تشکیل شود
پدر شعر آیینی کشور با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شعر کرامت تشکیل شود، گفت: شعر آیینی معارف ناب اهل بیت(ع) را با بیانی کاملاً هنری در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی صبح امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در این همایش با اشاره به نقش شعر آیینی در زمینه تبلیغ دین، گفت: برگزاری اینگونه کنگره ها در مسیر تبلیغ و تبیین مکتب گرانسنگ شیعی می تواند برای کسانی که دلشان برای اهل بیت(ع) می تپد، مژده مسرت بخشی باشد.

وی ادامه داد: استمرار این خط به تدریج شگفتی ها و عظمت هایی که در فرهنگ فاطمی نهفته است را به تصویر خواهد کشید.

مجاهدی خاطرنشان کرد: شعر آیینی می تواند معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را با بیانی کاملاً هنری در اختیار مخاطبان قرار دهد و آنها را بیشتر با این معارف نورانی آشنا کند.

پدر شعر آیینی کشور از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر فاطمی به عنوان گام نخست در زمینه فراگیر شدن شعر آیینی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: امیدواریم تداوم این گام با ارزش به تشکیل دبیرخانه دائمی شعر کرامت منجر شود.

وی با اشاره به ضرورت ترجمه شعرهای آیینی و فعالیت شاعران آیینی در عرصه های بین المللی یادآور شد: امیدواریم در سال بعد گام های فرازمینی داشته باشیم و از مرزهای ایران بگذریم و در عرصه های بین المللی شعرهای خود را برای نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) ارائه دهیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات