۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۸۵۴

توضیحات حجت الاسلام نواب درباره پروژه مسکن سازی مرکز خدمات

توضیحات حجت الاسلام نواب درباره پروژه مسکن سازی مرکز خدمات
رییس هیات مدیره مرکز خدمات توضیحاتی درباره پروژه مسکن سازی این مرکز ارائه و مطالب منتسب به خودش درباره پروژه مسکونی اساتید را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب پس از بازدید از پروژه مسکونی 15 خرداد(اساتید) قم در گفتگو با روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: به نظر من یکی از کارهای پر ریسک مرکز خدمات این بود که در این شرایطی که قیمت‌ها این‌قدر نوسان دارد دست به کار ساختمان سازی زد.

وی افزود: در شرایطی که قیمت لوازم ساختمانی به سرعت در حال افزایش است و برای مثال میلگرد از 1700 تومان به 5200 تومان رسیده و با توجه به وضعیت معیشتی طلبه‌ها، کار بسیار پر ریسکی بود که مرکز خدمات شروع به ساخت این پروژه مسکونی کرد.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: در دوره‌ای که بنده رئیس مرکز خدمات بودم خداوند توفیق داد که بیش از 10 هزار واحد مسکونی را برای طلبه‌ها آغاز به ساخت کردیم و بعضی‌ها را تحویل دادیم و بعضی‌ها هم بعد از دوره بنده تمام شد.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که در کار ساختمان‌سازی داشتم و بازدیدی که امروز از پروژه انجام دادم احساس می‌کنم که ساختمان هم خیلی خوب و محکم و زیبا ساخته شده و هم قیمتی که درآمده است با این شرایط بسیار مناسب است و از طرفی ساختمان در محل بسیار مناسبی قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب تصریح کرد: به دلیل موانعی که با شهرداری، سازمان اوقاف و ادارات دیگر وجود داشته این پروژه طول کشیده است و همه این موانع باید دیده شود؛ خود دوستان طلبه می‌توانند بیایند و ببینند که ساختمان‌ها چند ماه است که تمام شده‌اند ولی مشکلات آب و برق و گاز و این‌گونه مشکلات همچنان سر راه باقی مانده است که در اختیار مرکز خدمات نیست.

وی ابراز داشت: با اینکه مرکز خدمات وزنه سنگینی دارد و توان و احترام و قابلیت زیادی در استان دارد و مقامات استانی سعی می‌کنند مشکلاتش را حل کنند ولی به دلیل برخی موانع مانند نبودن قطعات و تابلوی برق و سایر امکانان این پروژه عقب افتاده است و این هم قهری بوده و در اختیار کسی نبوده است.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: هرگز نباید فکر کنیم که در این شرایط و با وجود این موانع می‌شود ساختمان را به سرعت ساخت؛ هنوز اوقاف می‌خواهد کرایه و حق پذیره خیابان و فضای سبز را بگیرد؛ آقایان باید به موانعی که در سر راه است توجه کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: مرکز خدمات بعد از این اگر می‌خواهد برای طلبه‌ها مسکن بسازد باید از ابتدا اعلام کند که 60 ماهه تمام خواهد شد نه اینکه تعهدی بکند که برایش قابل انجام نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: ممکن است کسی تصور کند که ساختمان‌سازی تنها روی هم گذاشتن سیمان و سنگ و آجر است ولی در واقع یک ساختمان به 50 جای دیگر گره خورده است و مهم‌ترین عامل هم سر و کار داشتن با نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: در کار ساختمان سازی ممکن است مشکلات بسیاری با نیروی انسانی داشته باشیم و مشکلاتی برای بنا، کارگر و گچ کار و دیگر موارد پیش بیاید که کار را با مشکل مواجه کند؛ من چون ساختمان سازی کرده‌ام دقیقاً می‌دانم که گاهی ممکن است موانع انسانی کار ساختمان را فلج کند.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: مشکل ما طلبه‌ها این است که خودمان دست بالا نزده‌ایم تا خانه بسازیم و از دور ایستاده‌ایم و انتظار داریم؛ کسانی که این انتظارات را دارند باید بیایند نزدیک و دستشان در کار باشد تا متوجه شوند که چه مشکلاتی وجود دارد.

توضیحات حجت الاسلام نواب درباره پروژه مسکن سازی مرکز خدمات

وی بیان کرد: خداوند ان شا الله به همه مسئولان و دست‌اندرکاران بحث مسکن مرکز خدمات خیر دهد که تلاش می‌کنند یک بی سرپناه را صاحب‌خانه کنند و از آنها تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: البته اعتراف می‌کنم که با زندگی و شهریه طلبگی خانه‌دار شدن به شدت مشکل و سخت است؛ کار واقعاً طاقت ناپذیری است که طلاب با این شهریه طلبگی هم زندگی را ادامه دهند و هم قسط خانه بدهند و البته حق هم با طلبه‌هایی است که به آنها سخت می‌گذرد ولی ما هم در مرکز خدمات چاره‌ای جز این نداریم و هیچ ریالی برای هزینه کردن برای مسکن نداریم.

مطالب منتسب به خود در برخی سایت‌ها درباره پروژه مسکونی اساتید را تکذیب می‌کنم

حجت الاسلام و المسلمین نواب در واکنش به مطالب مطرح شده از جانب ایشان درباره مشکلات پروژه 15 خرداد گفت: با سایتی که این مطالب را منتشر کرده بود تماس گرفتم و گله کردم و گفتم که اصلاً این صحبت‌ها را نگفته بودم؛ در یک جلسه خودمانی مطالبی مطرح شده بود ولی این مطالبی که منتشر شده صحت نداشت و گفته نشده بود.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه گفت: امروز مرسوم است که اگر می‌خواهند از جانب کسی مطلبی را منتشر کنند همه چیز را مؤدبانه می‌پرسند و یا جلساتی درباره این موضوع برگزار می‌کنند؛ به آنها گفتم که شما هیچ یک از این اصول را رعایت نکرده‌اید و آنها عذرخواهی کردند و مطلب را حذف کردند.

وی مطرح کرد: امروز که از این پروژه بازدید کردم این مصاحبه را در پاسخ به مطالبی که آن سایت منتشر شده بود انجام می‌دهم و این مصاحبه را در پاسخ به آنها منتشر کنید./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طارمیان
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مگه ایشون هنوزم توی مرکز خدماتن؟
0
0