۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۹۶۴
آیت الله اعرافی:

نظام اسلامی بدون روح انقلابی سقوط می کند | دوران دزدی دریایی تمام شده است

نظام اسلامی بدون روح انقلابی سقوط می کند | دوران دزدی دریایی تمام شده است
امام جمعه قم با بیان این که دوران دزدی دریایی و ارباب و رعیتی تمام شده است، گفت: انقلاب اسلامی و مقاومت با عنایت الهی دست جنایتکار دشمنان را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب و بیان این که مردم باید نگهبانان جامعه از آسیب های اخلاقی و روحی باشند، گفت: زیرپا گذاشتن ارزش های عفاف و حجاب از سوی زنان و مردان نقطه آغاز فروپاشی یک جامعه اسلامی و ایمانی است.

وی افزود: نباید نمادهای ارزشی و اخلاقی را دست کم بگیریم، متأسفانه کسانی این نمادها را کوچک می شمارند که نباید انگونه باشد، مرزهای فکری و اخلاقی جامعه اسلامی با عفاف و حجاب مصون خواهد ماند، همه اقشار جامعه باید به این ارزش مهم اهتمام بورزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دستگاه های مسؤول موظف هستند در مواردی که قانون زیرپا گذاشته می شود برخورد کنند، اظهار داشت: مردم باید با زبان، سخن و عمل خود باید حافظ امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب باشند، امیدواریم سند شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب سریعتر تصویب و به همراه اسناد قبلی اجرایی شود.

وی ادامه داد: باید شاهد رعایت قوانین مترقی اسلامی در ادارات و دستگاه های دولتی باشیم، قم به عنوان مرکز فکر، اندیشه و معرفت اسلامی با دیرینه ای دخشان باید برای ایران و جهان نماد اخلاق، ادب، عفاف و حجاب باشد که این موضوع به مردم قم بر می گردد.

آیت الله اعرافی با بیان این که با زیرپاگذاشتن قوانین در قم باید برخورد شود، ابراز داشت: همه ما باید با تمام وجود از ارزش های الهی حمایت و دفاع کنیم، راهپیمایی دیروز در حمایت از حجاب در خور تحسین است و امیدواریم که این موج عفاف و حجاب با همت مردم طنین افکن باشد و رعایت شود.

وی با اشاره به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی عنوان کرد: نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و امثال آن به ویژه در شرایط سخت زندگی مردم در زمینه گرانی ها و مشکلات وظایف سنگین تری دارند و باید به آن اقدام کنند، همه ما باید در این شرایط سخت یار و یاور محرومان و نیازمندان باشیم.

امام جمعه قم در ادامه با تأکید بر این که باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود، خاطرنشان کرد: همه باید همکاری کنند تا اقتصاد بدون نفت با صنعت پیشرو، کشاورزی قوی و وصول مالیات ها به نحو صحیح تحقق پیدا کند، باید از تحریم استفاده کنیم تا اقتصاد بدون نفت پایه ریزی شود؛ دستگاه مالیات باید حقوق اقشار متوسط و ضعیف را رعایت کند.

وی تعرض غیرقانونی دولت انگلیس به نفتکش ایرانی را محکوم و اضافه کرد: انگلیسی ها و آمریکایی ها بدانند زمانی یکه تاز منطقه و دزد سرگردنه آبراه های جهان بودند و نظام ارباب رعیتی داشتند و هزاران ظلم کرده اند اما این دوره دیگر تمام شده است و امروز انقلاب اسلامی و ملت های بزرگ عالم دست های جنایتکار شما را به فضل خدا قطع خواهند کرد.

آیت الله اعرافی با بیان این که آمریکایی ها به عنوان پیمان شکن بدسابقه تاریخ جلسه شورای حکام را تشکیل دادند، گفت: همه دیدیم سر آمریکا در این جریان به سنگ خورد، تمام وجدان های بیدار عالم حق را به ایران و انقلاب اسلامی می دهند، دشمنان هرگز تصور نکنند که امروز هم مانند گذشته می توانند هرکاری انجام دهند چرا که امروز جهان در برابر ظلم های آنان مقاومت خواهد کرد و شکست های پی در پی متوجه آن ها خواهد شد.

وی افزود: آمریکایی ها و غربی ها راه به جایی نمی برند، آمریکایی ها عهدشکنی کردند و تهدید را روزانه افزایش می دهند و از سوی دیگر دم از مذاکره می زنند که نشانه نادانی و دوری از منطق انسانی است، قطعا جبهه مقاومت در برابر دشمن خواهد ایستاد و یاوه های رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مزدوران ارزشی ندارد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که برخی از مزدورهای منطقه هم احساس شکست می کنند، اظهار داشت: پشت صحنه پیام می دهند که مسائل را حل و فصل کنیم اما این بی شرم ها در یمن آن فجایع را آفریدند و در بحرین و سراسر منطقه خیانت و آتش افروزی کردند و می خواهند نجات پیدا کنند، شعله های خشم امت اسلام همه شما خیانتکاران را بر خواهد گرفت و در کام خود فرو خواهد برد.

وی با اشاره به خطر جانی متوجه شیخ زکزاکی در زندان های نیجریه ادامه داد: حوزه های علمیه، مراجع و ملت ایران نگران حال شیخ زکزاکی هستند و تبعات و عواقب هر خطری که نسبت به این عالم مبارز وجود داشته باشد متوجه ارتش و دولت نیجریه است، خیرخواهانه نصیحت می کنیم که ایشان در شرایط سختی قرار دارد و باید آزاد شود و دستگاه دیپلماسی باید به جد این موضوع را دنبال کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پارادوکس بین نظام و انقلاب را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: از فردای پیروزی انقلاب 3 نظریه درباره نظام و انقلاب پیدا شد، برخی می گفتند ما انقلاب هستیم و نیاز به قانون نداریم که امام آن را نفی کردند و فرمودند قوانین باید حاکم باشد، نظریه دیگر که بسیاری آن را ناصواب دنبال کرده و می کنند این است که وقتی نظام شکل گرفت دیگر مقاومت و روحیه انقلابی تمام می شود.

وی عنوان کرد: هر دو نظریه مذکور غلط است، رهبر انقلاب در زمینه نظریه سوم فرمودند که بین جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد نیست و نباید فکر کنیم با شکل گیری نظام اسلامی عصر انقلاب به پایان رسیده است، تمدن انحرافی غربی تمام عالم را گرفته و روح انقلابی باید در جامعه زنده باشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر روزی نظام اسلامی روح انقلابی را از دست دهد حتما سقوط خواهد کرد، شرایطی که امروز در عالم وجود دارد نیازمند روح انقلابی و جهادی است، روح انقلابی و فرهنگ جهادی باید در برنامه ریزی ها و دستگاه های اداری و نهادها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری در همین زمینه لغزیدند و ارزش های متعالی انقلاب را کنار گذاشتند و در این مورد در جریانات مختلف انحراف ها دیدیم، در ایام تأسیس شورای نگهبان هستیم و باید قدر و جایگاه نهادی مانند شورای نگهبان را بدانیم؛ بنابراین قانونمندی امری لازم است اما روح انقلابی باید مصون بماند؛ استمرار روح و فرهنگ انقلابی در همه قانونگذاری ها و برنامه ریزی ضرورت دارد و انقلابی بودن به معنای شجاعت، نترسیدن، شکستن بن بست ها و برداشتن گام های استوار به سوی مقاصد بلند است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
خیلی مهمه که نفت کش ایران یا به زبان خوش یا به زبان زور از دست انگلیس آزاد بشه. جواب این قلدری را حتی با آتش باید گرفت
1
0
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
وقتی جنگ طلبان تصمیم به جنگ بگیرند هیچ مجلسی نمیتواند مانع کار شیطانی آنان شود
1
0
احمد کاشفیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
میلاد شمس‌الشموس انیس النفوس امام الرئوف معین الضعفاء راحم الفقراء علی بن موسی الرضا(ع) بر همه شیعیان و مستضعفان دنیا مبارک و تهنیت باد.
1
0