۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۲۹۶۷
مدیر حوزه علمیه برادران دورود:

حجاب، سبب تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت روانی جامعه است

حجاب، سبب تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت روانی جامعه است
مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود حجاب و عفاف را عاملی مهم در تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت جامعه خواند و بر تبیین این فرهنگ بین نسل جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجیوند، مدیر حوزه علمیه برادران دورود، ظهر امروز در جمع بانوان شهرستان دورود، به اهمیت حجاب و عفاف پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت این مهم و نقش آن در حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه مورد هجمه دشمن قرار دارد.

وی حجاب را زینت زن دانست و افزود: حجاب از ضروریات دین اسلام بوده در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) سفارش فراوان به حجاب و پوشش شده است.

حجت‌الاسلام حاجیوند بی‌حجابی را خلاف فطرت زنان عنوان کرد و اظهار داشت: بی‌ حجابی بنیان خانواده را از هم می‌پاشد و به امنیت روانی جامعه ضربه می زند، زنان باید با حفظ حجاب و عفاف در تربیت فرزانی صالح، مصون سازی خانواده در برابر هجمه های دشمن و حفظ سلامت جامعه نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: امروز در دنیا علیه حجاب تبلیغ می‌کنند، بی ‌حجابی هوسی‌ است که تبلیغ می‌شود و با تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه بین نسل جوان امروز جلوی این تبلیغات گرفته شود.

حجت الاسلام حاجیوند تصریح کرد: در کنار نقش آفرینی مادران و خانواده در نهادینه سازی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نهادیهای فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی باید در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ایفای نقش کنند.

وی با یادآوری به اینکه فمینیسم، نهضت ادای حقوق زنان ظلمی به زن برای پرکردن جیب سرمایه ‌داران بود، خاطرنشان کرد: بی حجابی برخلاف فطرت انسان است.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود با بیان اینکه کسی نمی‌تواند از بی‌حجابی دفاع کند، عنوان کرد: حجاب مانعی ا‌ست برای اینکه به زن ظلم و تبدیل به عروسک نشود.

وی افزود: به تعبیر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی بالاترین آزار زن‌ها این است که آنان در دنیای امروز به عروسک‌های خیمه شب ‌بازی تبدیل شدند.

حجت الاسلام حاجیوند حجاب را به غیر از پوشش نماد فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: حجاب زن انتقال دهنده عفیف و پاکدامنی او است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات