۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۱۲۹۸۴
امام جمعه نجف:

اسرائیل نابود و قدس آزاد می شود | ویزای میان ایران و عراق برداشته شود

اسرائیل نابود و قدس آزاد می شود | ویزای میان ایران و عراق برداشته شود
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به جنگ 2006 میلادی میان لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی بر نابودی اسرائیل و آزادی قدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، روز آزادسازی شهر موصل از چنگال جریان تکفیری و تروریستی داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: دولت و سازمان های حقوق بشر باید هر چه سریعتر شهر موصل را بازسازی، زمینه بازگشت آوارگان به مناطق خود را فراهم و با همکاری نهادهای امنیتی عناصر باقی مانده از این جریان تروریستی را شناسایی کنند.

وی جوانان به انجام ورزش تشویق کرد و گفت: دشمن آینده، بازی های الکترونیکی است. این بازی ها فرهنگ خشونت و جنگ طلبی را میان فرزندانمان ایجاد می کند.

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی سالروز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد الوائلی (ره) را گرامی داشت و عنوان کرد: این عالم یکی از اسرار الهی است که موجب شد که شیعه و شریعت آن حفظ شود.

وی با اشاره به سالگرد تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان در سال 2006 میلادی، گفت: سالروز پیروزی حزب الله و مردم لبنان بر اسرائیل را تبریک می گویم. ابراز قدرت جبهه مقاومت، دشمنی رژیم اشغالگر صهیونیستی، خیانت جامعه جهانی، سکوت کشورهای عربی و ترس اسرائیل از جمله اموری است که در جنگ سال 2006 میلادی بروز و ظهور داشت.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: امروز اعتقاد داریم که دشمنی رژیم اشغالگر صهیونیستی تمامی ندارد، بنابراین تا نابودی کامل اسرائیل و آزادی قدس باید به مقاومت ادامه دهیم و با آن به مبارزه برخیزیم.

وی در خطبه های دینی سالروز ولادت باسعادت امام رضا (علیه السلام) را تبریک گفت و به فضائل زیارت آن در دنیا و آخرت اشاره کرد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به حضور زائران ایرانی و عراقی در خاک دو کشور بیان داشت: این سفرهای زیارتی موجب افزایش محبت، عزت مذهبی، گسترش گردشگری دینی و پیروزی دو ملت می شود، بنابراین دو دولت باید مسیر سفر زائران ایرانی و عراقی را با حذف ویزاها تسهیل کنند.

ارسال نظرات