۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۰۰۳
امام جمعه بیروت:

رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی تواند ملت لبنان را به زانو در بیاورد

رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی تواند ملت لبنان را به زانو در بیاورد
امام جمعه بیروت لبنان تصریح کرد: ملت لبنان، رژیم صهیونیستی را در سال 2006 میلادی شکست داد و اکنون نیز اسرائیل قدرت ایستادگی در برابر این ملت را ندارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین (علیهم السلام) واقع در منطقه حاره حریک برگزار شد، سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال 2006 میلادی را تبریک گفت و اظهار داشت: دشمن در این جنگ درپی نابودی همه عناصر قدرت یعنی جبهه مقاومت، مردم و ارتش لبنان بود و از هیچ تلاشی برای تخریب زیرساخت های این کشور دریغ نمی ورزید که به این وسیله بتواند لبنان را به ده‎ها سال قبل برگرداند.

وی افزود: لبنان توانست با استفاده از سه ضلع قدرت خود یعنی جبهه مقاومت، مردم و ارتش بتواند کمر دشمن را بشکند و اجازه ندهد که به اهداف شوم خود یعنی ایجاد منطقه جدید دست پیدا کند.

حجت الاسلام فضل الله بر حفظ وحدت ملی تاکید کرد و بیان داشت: ما در این روز با تمسک به همه معانی صبر، مقاومت و روح مقاومت در برابر تهدیدات رژیم اشغالگر صهیونیستی می ایستیم و این دشمن قسم خورده بداند که هیچ گاه نمی تواند ملت لبنان را با اقدامات مستمر و تحریک آمیز خود به زانو در بیاورد.

گفتنی است که جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 15 هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت 8 هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم 160 هزار گلوله توپ، 2500 گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

هر چند در نتیجه این حملات که با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند بمب‌های خوشه‌ای فسفری همراه بود حدود 1200 تن از غیرنظامیان لبنانی کشته و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانمان شدند اما این حملات فاقد ارزش نظامی بود.

در این جنگ، نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74 شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این در حالی بود که این رژیم در جنگ 6 روزه سال 1967 با ارتش چند کشور عربی شامل مصر، سوریه‌ و اردن، فقط 16 کشته داده بود.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 245 نظامی اسراییلی بر اثر صدمه روحی در جنگ 33 روزه دچار بیماری روانی شدند.

ارسال نظرات