۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۰۵۸
رئیس المصطفی در دیدار سفیر جدید ایران در اندونزی:

دیپلماسی علمی و عمومی، ظرفیتی بایسته برای پویایی سیاسی و اقتصادی کشورها است

دیپلماسی علمی و عمومی، ظرفیتی بایسته برای پویایی سیاسی و اقتصادی کشورها است
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، ضمن بازدید از جامعةالمصطفی با حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد خوش‌هیکل آزاد، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، ضمن بازدید از جامعةالمصطفی، با حجت‌‌الاسلام والمسلمین  عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباسی، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعةالمصطفی، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی در دو دهه حضور فعال در اندونزی، ضمن راه‌اندازی کالج اسلامی صدرا، همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌های این کشور ایجاد کرده است.

رئیس جامعةالمصطفی تقویت ارتباط با مجموعه‌های علمی برادران اهل سنت را از اولویت‌های فعالیتی نمایندگی‌های جامعةالمصطفی برشمرد و ابراز داشت: تقویت ارتباط برادرانه با پیروان مذاهب اسلامی، از رویکردهای تأکیدی جامعة‌المصطفی به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های دانشگاهی در عرصه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی به رغم جوان بودن، بین مجموعه‌های علمی جهان ‌شناخته‌شده است و با مجموعه‌های دانشی کشورهای مختلف مانند دانشگاه‌های اندونزی، همکاری گسترده‌ای رقم زده و نشست‌ها و فرصت‌های مطالعاتی مشترکی با دانشگاه‌های این کشور برگزار نموده است.

رئیس جامعة‌المصطفی دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را از ظرفیت‌های مهم مجموعه‌های علمی جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی ضمن راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های علمی متنوع، در طرح تحول نظام آموزشی خود، ‌عملیاتی‌سازی چهارصد رشته و گرایش را هدف‌گذاری نموده است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباسی به ویژگی‌های منحصر به فرد نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در کشور اشاره نمود و یادآور شد: نمایندگی جامعةالمصطفی در تهران، ضمن ارائه مباحث علمی به مسلمانان، میزبانی غیرمسلمانان علاقه‌مند به مطالعات اسلامی را بر عهده دارد.

وی با بیان این که دانشگاه مجازی المصطفی از ظرفیت‌های رو به توسعه جامعة‌المصطفی به شمار می‌رود، اذعان داشت: در سال جدید تحصیلی، بیش از هشت‌هزار نفر در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند که به تنهایی ظرفیت عظیمی در عرصه آموزش‌های مجازی به شمار می‌روند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن اشاره به تأسیس نمایندگی‌های جامعة‌المصطفی در شصت کشور جهان، المصطفی را از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جامعةالمصطفی، این نهاد بین‌المللی را در عرصه دیپلماسی علمی و عمومی، به تنهایی می‌توان با همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مقایسه نمود.

رئیس جامعةالمصطفی زبان و ادبیات فارسی و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی را در عرصه بین‌الملل، از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی، پیام معنویت، عدالت و عقلانیت برای جهانیان دارد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تأکید بر همراهی و همکاری نهادهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تصریح نمود: دیپلماسی علمی و عمومی، ظرفیتی بایسته و سرپلی برای پویایی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشورها به شمار می‌رود.

محمد خوش‌هیکل آزاد هم در ادامه جلسه، ضمن تأکید بر جایگاه دیپلماسی عمومی در عصر جدید، بر استفاده از ظرفیت نمایندگی جامعةالمصطفی در اندونزی تأکید کرد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات