۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۳۱۸۲
رییس جمهور:

فشارها تأثیری بر اراده ملت ایران ندارد | در کنار هم از مشکلات عبور می کنیم

فشارها تأثیری بر اراده ملت ایران ندارد | در کنار هم از مشکلات عبور می کنیم
رییس جمهور با اشاره به ۱۴ ماه ایستادگی مردم ایران در برابر تحریم‌های آمریکا، گفت: مردم ما با ایستادگی خود آمریکا را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و حقوقی شکست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، صبح امروز در جمع مردم شیروان، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت و نظام ایران، اظهار کرد: 14 ماه است که سخت‌ترین تحریم‌ها از سوی ابرقدرت‌ها بر ما اعمال شده است؛ اما مردم ایران با قدرت ایستادگی کرده و درنتیجه آمریکایی‌ها در مسیرهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی شکست خوردند.

وی افزود: در سازمان ملل و در اجتماعات گوناگون و در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ کس از دنیا به ادعای آن‌ها اعتنا نکرد و در شورای حکام نیز جز یکی دو کشور همه کشورها از ملت ایران حمایت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه آمریکا در دادگاه بین‌المللی، افکار عمومی مردم جهان و در منطقه ما محکوم شد، اضافه کرد: این به معنای پیروزی ملت و نظام اسلامی ایران است.

وی خطاب به مردم ایران، خاطرنشان کرد: اکنون اگر کسی ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در ارده‌اش تعلل ایجاد شده، این سخن ناصحیح و دروغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: اگر کسی مدعی شود در ایران اسلامی نظام ما، ملت و دولت ما ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات توجه کند سخنی نارواست.

وی افزود: درست است که ما مشکل داریم در شرایط سختی زندگی می‌کنیم؛ اما دست به دست هم دادیم و در کنار هم از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه این سخنان شعار نیست، اظهار کرد: مردم عزیز خراسان شمالی و ملت ایران در این ۱۴ ماه بدهی ما کاهش یافته؛ به‌گونه‌ای که در سال ۹۶ حدود ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهی داشتیم اما الآن حدود ۹ و نیم میلیارد بدهی خارجی داریم؛ یعنی بدهی خارجی ما حدود 25 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود در جمع مردم شیروان، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: ما سختی داریم اما دل زنده‌ایم.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌های جبهه استکبار بیکاری در کشور کاهش یافته است؛ به این معنا که بیکاری داریم اما در حالی که پارسال آمار آن ۱۲.۱ درصد بوده الآن ۱۰.۸ درصد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه از بهار امسال تاکنون ۳۲۱ هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است، اضافه کرد: در این زمینه از کشاورزان، صنعتگران، کارآفرینان و کسبه و مردم تشکر می‌کنم.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در سیل همت مردم نمایان شد و ان شاءالله مردم سیل‌زده تا پایان سال به منازلشان باز می‌گردند، خاطرنشان کرد: از ملت ایران، نیروهای مسلح، وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می کنم که در این شرایط سخت تمام توان خود را در راستای ارائه خدمت به سیل‌زدگان به کار گرفتند.

وی اظهار کرد: افتخار دارم اعلام کنم امروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان شمالی افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: علی‌رغم سختی‌ها طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم یعنی شمش آلومینیوم افتتاح خواهد شد که برای این طرح هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و امروز یکی از بزرگ‌ترین مراکز کشور در تولید پودر و شمش آلومینیوم خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران به سرمایه‌گذاران و مهندسان و دانشجویان و جوانان خود افتخار می‌کند که این استان را سرزنده نگاه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه همچنین امروز در بخش‌های برق و آب سه هزار و 700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود، افزود: فاز دوم بخار نیروگاه شیروان و پست برق آن امروز به‌عنوان یک بخش عظیم تولیدکننده برق افتتاح می‌شود و همچنین سد و کانال‌های انتقال آب در منطقه چندیر هم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در سایه این سد آب‌رسانی به ۳۰ روستا با جمعیت 21 هزار نفر و آبیاری ۵۶۰ هکتار و اشتغال‌زایی برای دو هزار و 500 نفر تکمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: بیشتر از مقدار پولی که در سفر قبل به مردم خراسان شمالی قول داده بودیم به استان پرداخت شده اما برخی پروژه‌ها ناقص است.

وی افزود: به ما اعلام شد دو پروژه در این استان بسیار اهمیت دارد که ان شاءالله در دو سال آینده تکمیل می‌شود؛ نخستین پروژه بزرگراه بجنورد- گرگان است که در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: دومین طرح مسأله راه‌آهن برای خراسان شمالی است که برای اتصال راه‌آهن از جوین به اسفراین ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که آن را هم اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع در این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه و راه‌آهن و برای استادیوم‌ها هم هفت میلیارد تومان تخصیص دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: ان‌شاءالله در مورد سایر طرح‌ها هم عصر امروز در شورای اداری تصمیم گرفته و اجرا می‌کنیم.

رییس جمهور گفت: در سفر دوم دولت به خراسان شمالی با احتساب اعتبارات دولتی، صندوق ملی، خصوصی، ارزی و ریالی، پنج هزار و 500 میلیارد تومان به این استان اختصاص می‌یابد./9314/پ202/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات