۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۳۱۹۷
امام جمعه تبریز:

راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است

راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم افتتاح مهدقرآن سید الشهدای روستای قزل دیزج تبریز در آستانه میلاد حضرت امام رضا (ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرآن را از مهجوریت خارج کردند اظهار داشت: چه کسی فکرش را می‌کرد که در روستاهای دورافتاده چنین فعالیت قرآنی رونق یابد و در روستاهایی مانند مایان و کجوار چندین حافظ کل قرآن کریم تربیت شود؟

وی با بیان اینکه خدماتی که مهد قرآن در کجوار و روستاهای اطراف تبریز انجام داده بسیار چشمگیر است، افزود: آقای وظیفه شعاع برای فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی، نعمت بزرگی برای شهر است و خواستار توسعه فعالیت‌های قرآنی توسط تمامی فعالان این عرصه در استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امیدواریم همه مردم در خواندن، فهم، حفظ و تدبر در قرآن قدم بردارند، ابراز داشت: نباید در این عرصه‌ها توقف کرد چراکه همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم است. اگر به قرآن عمل کنیم، دشمنان هیچگاه نمی‌توانند بر ما غلبه یابند.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب، قرآن در مهجوریت کامل بود و مختص قبرستان قرار داده بودند ولی امروز کودکان و خردسالانی داریم که حافظ کل قرآن هستند گفت: انقلاب خدمات ارزشمندی داشت که خدمات فرهنگی آن بسیار چشمگیرتر است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب و بیداری‌های اسلامی به برکت قرآن است و قرآن این راه را به ما آموخته است، خاطرنشان کرد: قرآن یاد داده که در برابر ظلم ایستادگی کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم که به برکت قرآن موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه قرآن وعده داده که پیروزی با ماست و از تهدیدات دشمن نترسید، ابراز داشت: 40 سال است ما را تهدید می کنند و می ترسانند ولی امام با تکیه به قرآن، وعده پیروزی داده است. مقام معظم رهبری هم بعد از امام همیشه وعده پیروزی داده که "ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم".

امام جمعه تبریز آیات قرآن را آموزش دهنده راه ایستادگی دانست و افزود: انشالله فعالیت قرآنی بیش از گذشته رونق و گسترش می‌یابد و تهدیدات و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است گفت: دشمن می‌داند با توپ و تفنگ کاری نمی‌تواند بکند ولی امروز می‌بینند که توپ و تانک اثر ندارد لذا از طریق جنگ نرم فرهنگی ما را از بین ببرند. دشمن تهدید می‌کند که چنین و چنان می‌کنیم، اما اگر می‌توانست، ضربه خود را می‌زد و هارت و پورت نمی‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: وقتی پهباد آمریکا را ساقط کردیم، هر روز تهدید می‌کنند که اگر می‌توانستند حتما می‌زدند اما توان آن را ندارند. حکام آمریکایی دور هم جمع شدند ولی نتوانستند کاری کنند چراکه انقلاب کاری کرده که دشمنان در بین خود هم اختلاف دارند و این به برکت فرهنگ قرآنی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: نمی‌گوییم در داخل مشکلی نداریم و مشکلات اقتصادی و معیشتی نداریم که مسئولان باید به آن فکر کنند ولی با تمام این مشکلات، مردم از قرآن دست برنخواهند داشت.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات