۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۱۳۲۰۵
مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی:

۱۵۸ کانون تخصصی و خادمیاری رضوی در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

۱۵۸ کانون تخصصی و خادمیاری رضوی در خراسان شمالی راه‌اندازی شد
مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: در سه سال فعالیت این نمایندگی در استان تاکنون ۱۵۸ کانون تخصصی و خادمیاری رضوی در این استان دایر شده است.

محمد اکبرزاده، مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ضمن تبریک خجسته سالروز میلاد شمس الشموس، علی بن موسی‌الرضا (ع)، با اشاره به آغاز فعالیت این نمایندگی در استان از سه سال پیش، اظهار کرد: در این مدت درمجموع پنج هزار و 600 خادمیار رضوی در خراسان شمالی جذب و ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد هر ماه بیش از هزار نفر برای فعالیت و ارائه خدمت در حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اکبرزاده گفت: تاکنون در استان خراسان شمالی به‌منظور ترویج فرهنگ رضوی 26 کانون تخصصی فرهنگی و 132 کانون خادمیاری تشکیل شده است.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت‌های این نمایندگی در راستای محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: این نمایندگی تاکنون بالغ‌بر 10 میلیارد ریال به‌منظور بازسازی مساجد استان خراسان شمالی هزینه کرده است.

وی افزود: همچنین به‌منظور رونق کشاورزی در روستاهای استان، در سال گذشته حدود 80 قنات لایروبی شد تا با افزایش ظرفیت آب قنات‌ها شاهد رونق کشاورزی و در پی آن افزایش درآمد روستائیان باشیم تا این‌چنین از مهاجرت روستائیان به حواشی شهر جلوگیری شود.

اکبرزاده با اشاره به همیاری خیرین و خادمیاران در اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور اظهار کرد: در استان خراسان شمالی بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در زمینه‌هایی ازجمله برگزاری مراسم مذهبی، کرسی‌های تلاوت قرآن و کلاس‌های فرهنگی و آموزشی برگزار شد و مبلغان دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در پایان خاطرنشان کرد: با تصمیم تولیت آستان قدس رضوی موقوفات و نذورات رضوی خیرین و واقفان هر استان در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومین همان استان هزینه می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات